آمار امحاء زباله های اداره ثبت احوال راور به بهای تخریب مجموعه یخدان این شهر+تصاویر - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: پنج شنبه, ۲ دی ۱۳۹۵ / ساعت ۱۸:۵۸:۰۷
  • شناسه خبر: 43359

امحاء زباله های اداره ثبت احوال راور به بهای تخریب مجموعه یخدان این شهر+تصاویر

با توجه به اینکه تخریب میراث فرهنگی یک جامعه تخریب هویت جامعه است از نهادی که خود ثبت کننده هویت انسانهاست قابل پذیرش نیست و امیدواریم اداره ثبت احوال راور با توجه به اینکه همسایه مجموعه یخدان راور است حق همسایگی را بجا آورد و حافظ این اثر که نگینی ارزشمند برای راور است باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ همه ما می دانیم حفاظت و صیانت از آنچه که به عنوان میراث و گنجینه های تاریخی_فرهنگی باقی مانده است، وظیفه همه ی ماست اما هستند عده ای که با بی میلی و شاید آگاهی کم، تخریب این آثار تاریخی و باستانی را رقم می زنند.
از طرفی با توجه به اینکه راور که به گفته کارشناسان به شهر کاروانسراها، قلعه ها و برج ها معروف است حفظ و حراست از آثار باستانی که نشان دهنده هویت این شهرستان است وظیفه مردم و مسئولین در قبال این آثار ارزشمند را دوچندان می کند.
اما متاسفانه در روز گذشته شاهد ایجاد آتشی در مجموعه یخدان شهر راور(دیوارهای نزدیک برج این مجموعه) بودیم که بر اساس اطلاع شهروندان و رویت افرادی که اقدام به آتش کردند و از طرفی تصاویر ثبت شده از باقی مانده زباله ها(کاغذها) این اقدام توسط اداره ثبت احوال راور صورت گرفته است!

اتفاقی که با توجه به اینکه تخریب میراث فرهنگی یک جامعه تخریب هویت جامعه است از نهادی که خود ثبت کننده هویت انسانهاست قابل پذیرش نیست و امیدواریم این اداره با توجه به اینکه همسایه این مجموعه است حق همسایگی را بجا آورد و حافظ این اثر که نگینی ارزشمند برای راور است باشد.
در ادامه تصاویری از امحاء اسناد و کاغذهای دور ریز اداره ثبت احوال راور آنهم به وسیله آتش در جوار قلعه و دیوارهای مجموعه یخدان راور را ببینید.

شایان ذکر است: یخدان راور مربوط به اواخر دوره قاجار است و در انتهای خیابان امام خمینی (ره)، جنب پمپ بنزین واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۸ دی ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۲۹۴۴ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری