آمار کمبود گازوئیل در شهر راور و حواله های بی سوخت! - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: شنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۵ / ساعت ۱۶:۲۵:۴۲
  • شناسه خبر: 43519

کمبود گازوئیل در شهر راور و حواله های بی سوخت!

تامین سوخت در هر شهر و منطقه‌ ای امری حیاتی و استراتژیک است، اما چند وقتی می شود که مشاغلی که سوخت گازوئیل خود را به صورت حواله ای در راور دریافت می کنند دچار مشکل هستند و روز به روز نیز این مشکل حادتر می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ تامین سوخت در هر شهر و منطقه‌ ای امری حیاتی و استراتژیک است، اما چند وقتی می شود که مشاغلی که سوخت گازوئیل خود را به صورت حواله ای در راور دریافت می کنند دچار مشکل هستند و روز به روز نیز این مشکل حادتر می شود.
بطوری که بر اساس تصمیم شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی؛ گلخانه ها، مرغداری ها و حتی مدارسی که سوخت شوفاژ آنها از گازوئیل تامین می شود و از همه مهمتر مشاغلی که با تراکتور و دستگاه های مرتبط با آن سر و کار دارند به صورت حواله ای سهمیه گازوئیل خود را دریافت می کنند.
اما در شهر راور یک جایگاه برای تامین سوخت حواله ای در نظر گرفته شده که بر اساس اطلاعات کسب شده چند وقتی می شود چند روز در میان و یا در خوشبینانه ترین حالت یک روز در میان گازوئیل دارد و دلیل آن نیز سهمیه تعریف شده و اختصاص یافته به این جایگاه در سامانه شرکت فرآورده های نفتی کشور است و در نتیجه مازاد بر آن را نمی تواند درخواست دهد.

از طرفی جایگاه دیگر یعنی کمربندی این شهر گازوئیل خودروهای عبوری مسیر کرمان_راور_مشهد را تامین می کند و گازوئیل حواله ای توزیع نمی کند و این مورد باعث بلاتکلیفی و گاهاً بیکاری مشاغل نیازمند سوخت گازوئیل حواله ای در راور شده است.
اما به گفته یک مقام آگاه دلیل این مشکل حضور کامیون هایی که صاحبان آنها شهروندان راوری هستند می باشد که از جایگاه داخل شهر برای تامین سوخت خود استفاده می کنند و در نتیجه سوختی برای گازوئیل حواله ای باقی نمی ماند.

البته این جواب قانع کننده ای برای این مشکل نمی باشد و مسئولین شهرستان می توانند بر اساس رایزنی ها سهمیه این جایگاه را افزایش دهند و یا مسئول جایگاه که خود معتقد است کامیون داران راوری از او حرف شنوی ندارند اجازه دریافت سوخت به این کامیون ها داده نشود و به کمربندی مراجعه کنند که در نتیجه سوختی برا حواله ها نیز باقی بماند.

در انتها امید است مسئولان پیگیری های لازم را انجام دهند تا این مشکل هرچه سریعتر رفع شود.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری