آمار آغاز واکسیناسیون تب برفکی، 45 هزار دام سبک در شهرستان راور - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: چهارشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۵ / ساعت ۱۲:۳۴:۵۱
  • شناسه خبر: 43712

آغاز واکسیناسیون تب برفکی، ۴۵ هزار دام سبک در شهرستان راور

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان راور گفت: همزمان با سراسر استان کرمان طرح واکسیناسیون تب برفکی در شهرستان راور برای ۴۵هزار دام سبک در حال انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ دکتر علیرضا اسلامی گفت: همزمان با سراسر استان کرمان طرح واکسیناسیون تب برفکی در شهرستان راور برای ۴۵هزار دام سبک در حال انجام است.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان راور افزود: با توجه به اینکه شهرستان راور در مسیر عبور و مرور دام از استان های خراسان جنوبی به مرکز استان کرمان قرار دارد، احتمال خریدوفروش و حمل غیرمجاز انواع دام های سبک و سنگین آلوده و ناقل ویروس تب برفکی و سایر عوامل بیماریزا وجود دارد، لذا اهمیت مایه کوبی در این شهرستان دوچندان به نظر می رسد.

وی با بیان اینکه این واکسن جهت جلوگیری از بروز و شیوع بیماری کارآیی بسیار خوبی از خود نشان داده است، تصریح کرد:بیماری تب برفکی در صورت عدم پیشگیری می تواند خسارت و تلفات زیادی برای دامداران به همراه داشته باشد.

اسلامی بیان کرد:یکی از وظایف ذاتی دامپزشکی صیانت از سرمایه دامی کشور است و به این منظور اکیپ های فنی و عملیاتی دامپزشکی شهرستان راور به طور مستمر کار واکسیناسیون دام ها را انجام می دهند.

وی عنوان کرد: علائم این بیماری متغییر از بروز ناگهانی، تب بالا، ایجاد زخم های متعدد در دهان و سم ها و گاهی پستان ها، عفونت ریوی و مرگ و میر و در دامهای واکسینه با بی اشتهایی خفیف و سایر علائم ملایم می باشد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان راور با اشاره به اینکه بهترین راه پیشگیری خودداری از خرید و واردکردن دام های فاقد مجوز حمل دامپزشکی و واکسیناسیون به موقع است، خواستار همکاری بیشتر مردم منطقه را با اکیپ های واکسیناسیون این شبکه شد و از دامداران خانگی و سنتی راور خواست تا به شبکه دامپزشکی شهرستان راور جهت واکسیناسیون مراجعه کنند.

انتهای پیام/

 



علمی و فن آوری