آمار تیرهای برقی که می تواند حادثه ساز شود +تصاویر - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: یکشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۵ / ساعت ۱۷:۲۳:۱۸
  • شناسه خبر: 43757

تیرهای برقی که می تواند حادثه ساز شود +تصاویر

حتما شما هم در گوشه و کنار شهر راور تیرهای برقی را دیده‌اید که در جای نامناسبی از کوچه و خیابان قرار گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ حتما شما هم در گوشه و کنار شهر راور تیرهای برقی را دیده‌اید که در جای نامناسبی از کوچه و خیابان قرار گرفته‌اند.

تیرهایی که در وسط بعضی از کوچه های شهر سبب مزاحمت در رفت و آمد برای همشهریان شده اند و در گذر زمان نیز شاهد جابجایی آنها توسط اداره برق شهرستان راور نبوده ایم.

اما آنچه که بیشتر در این بی نظمی به چشم می خورد تیرهای چوبی فرسوده ای است که علاوه بر خطرات جانی ناشی از برخورد با آنها، به زیبایی شهر نیز لطمه وارد کرده اند.

احتمالا این تیرهای برق تا باعث مصدومیت شهروندی نشوند و یا جان کسی را نگیرند، اداره برق قصد جابجایی آنها را ندارد.

این تصاویر تنها با گذر از دو محله شهر راور و توسط شهروند خبرنگاران به ثبت رسیده است و حتماً با گشت و گذار در سطح شهر تصاویر مشابه بیشتری رویت خواهد شد.

انتهای پیام/



دیدگـاه ها

  1. مسعود گفت:

    با سلام و احترام
    چندی پیش مطلبی تحت عنوان تیرهای برقی که می تواند حادثه ساز شوند در سایت و سایر کانالهای ارتباطی کاروانسرا منتشر گردید. از این رو برای روشن شدن ابعاد این موضوع، بیان مطالب زیر لازم به نظر می رسد.
    مدیریت های توزیع برق در اجرای طرح ها، با درنظر گیری تمامی جوانب و رعایت کلیه حریم ها اقدام به نصب تأسیسات و تجهیزات می نمایند. لذا طرح چنین مطالبی بدون اطلاع از مفاد قانونی و مسئولیت سایر ارگان ها به دور از انصاف است.
    طبق ماده ۱۸ قانون سازمان برق ایران مصوب ۱۳۴۶، هرگونه ساخت و ساز، غرس درخت و . . . در حریم خطوط و تأسیسات برق (تمامی محدوده اطراف تأسیسات و شبکه برق تا فاصله ۳ متری) ممنوع است. همچنین براساس ماده ۲ تصویب نامه شماره ۳۰۹۶ مورخ ۴/۲/۱۳۶۵هیئت وزیران، در مواردی که اجرای برنامه های عمرانی شهرداری ها و دهیاری ها مستلزم جابجایی تاسیسات آب، برق، تلفن و گاز باشد، هزینه جابجایی مذکور برعهده شهرداری ها و دهیاری ها است.
    درپایان از مسئولین سایت کاروانسرا انتظار می رود با انعکاس مطالب ذکر شده به وظیفه اصلی خود یعنی تنویر اذهان عمومی عمل نمایند.

علمی و فن آوری