آمار مردم سخت کوش و متدین بزرگترین سرمایه راور/ستاد اجرایی فرمان امام(ره) داوطلبانه در توسعه شهرستان راور پیش‌قدم شده است - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: چهارشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ / ساعت ۱۸:۴۳:۱۸
  • شناسه خبر: 43894

مردم سخت کوش و متدین بزرگترین سرمایه راور/ستاد اجرایی فرمان امام(ره) داوطلبانه در توسعه شهرستان راور پیش‌قدم شده است

استاندار کرمان گفت: در شهرستان راور با همت مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در تلاش هستیم تا اقتصاد روستایی شکوفا شود و روستاییان به مناطق خود برگردند و از جمعیت حاشیه‌نشینی و آسیب‌های ناشی از آن جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان راور در راستای امضای تفاهم نامه ای برای توسعه این شهرستان، با حضور مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)،رزم حسینی استاندار کرمان، پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور، امام جمعه و فرماندار راور و جمعی از مسئولان استان و شهرستان برگزار شد.

در این جلسه علیرضا رزم‌حسینی با بیان اینکه مردم سخت کوش و متدین بزرگترین سرمایه شهرستان راور است، گفت:خورشید در طی ۳۲۵ روز سال در راور می‌تابد و این سرمایه خوبی برای تولید انرژی‌های نو است.

استاندار کرمان بیان کرد: معادن کشف شده و کشف نشده از دیگر ظرفیت‌های این شهرستان است به طوری که بخش مهمی از آن مربوط به زغال سنگ و انرژی هسته ای است.
استاندار کرمان از کشاورزی علی رغم کمبود آب به‌عنوان یکی دیگر از ظرفیت‌های شهرستان راور نام برد و تصریح کرد: یکی از امتیازات راور در منطقه جنوب شرق کشور باب‌الرضا (ع) بودن آن است که سالانه دهها هزار نفر از این شهرستان گذر می کنند و این نشان دهنده ظرفیت فوق العاده گردشگری در این منطقه است و نیاز است کاروانسراهای این شهرستان احیا شوند و مورد توجه معین منطقه اقتصادی راور قرار گیرد.
رزم‌حسینی همچنین از صنایع دستی و بخصوص فرش‌ دستباف راور که قدمتی چند صد ساله دارد به عنوان یکی دیگر از ظرفیت‌های این شهرستان نام برد و عنوان کرد: با راه‌اندازی کارگاه‌های فرش‌بافی ستاد عتبات عالیات در راور توانسته‌ایم وضعیت فرش راور را بهبود بخشیم.
وی افزود: در راستای مردمی کردن اقتصاد، همت مضاعفی را در استان کرمان از سال ۹۳ آغاز کردیم تا مدیریت استان را به شخصیت‌ها و موسسات توانمند و کار بلدی بدهیم که تصمیم‌گیری توسط آنها آسان‌تر است.
استاندار کرمان از ایجاد شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج در استان کرمان از سال ۹۳ سخن به میان آورد و گفت: نگاه توانمندسازی در شهرستان قلعه‌گنج داشته‌ایم و فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی را در این منطقه دنبال کرده‌ایم که دستاوردهای خوبی نیز به دست آمده است و شاهد افزایش شاخص‌های امنیتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم در منطقه هستیم.
رزم‌حسینی با اشاره به ایجاد زون‌های اقتصادی هشت‌گانه استان کرمان تصریح کرد: مدیریت توسعه توسط بخش خصوصی در سراسر استان کرمان در حال اجراست.
وی افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بنا به خواست خدا و به‌صورت داوطلبانه برای مدیریت توسعه شهرستان راور پیش‌قدم شده است که هجدهمین موسسه غیردولتی در مناطق هشت‌گانه اقتصاد مقاومتی استان کرمان است.
استاندار کرمان ادامه داد: در شهرستان راور با همت مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در تلاش هستیم تا اقتصاد روستایی شکوفا شود و روستاییان به مناطق خود برگردند و از جمعیت حاشیه‌نشینی و آسیب‌های ناشی از آن جلوگیری شود.
رزم‌حسینی تاکید کرد: مردم راور به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اعتماد دارند و باید این اعتماد افزایش یابد و همکاری مردم با ستاد بیشتر شود تا شاهد توسعه راور و ایجاد شغل برای جوانان و شادی و نشاط مردم این دیار باشیم.



علمی و فن آوری