آمار شهرستان راور جزء 564 نقطه محروم کشور است/مشارکت مردم مهمترین اولویت کاری بنیاد برکت است - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: دوشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۵ / ساعت ۱۴:۳۸:۴۱
  • شناسه خبر: 44200

شهرستان راور جزء ۵۶۴ نقطه محروم کشور است/مشارکت مردم مهمترین اولویت کاری بنیاد برکت است

مدیر پروژه های کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت کشور گفت:بنیاد برکت با مطالعه و شناسایی نقاط محروم کشور یک سند توسعه به نام کتاب اطلس محرومیت شناسی تدوین و فراهم کرده است که پس از بررسی و شناسایی کشور، ۵۶۴ نقطه محروم در کشور شناسایی شد و شهرستان راور هم جزو این اطلس شناسایی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان راور با حضور میرصادقی فرماندار، آقای کالوندی مدیر پروژه های کمیته تحقیق و توسعه ستاد بنیاد برکت کشور و سایر اعضا در محل فرمانداری راور برگزار شد.
در این جلسه سیدحسن میرصادقی گفت: به میمنت ایام الله دهه مبارک فجر طی یک تفاهم نامه ای فی مابین استانداری کرمان و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) به عنوان مُعین در خصوص سرمایه گذاری و محرومیت زدایی در شهرستان به امضاء رسید تا با همکاری بنیاد برکت کشور در زمینه های مختلف عمرانی، فرهنگی، زیرساخت ها و … در شهرستان راور اقداماتی صورت گیرد.
فرماندار راور تصریح کرد: اصلی ترین مشکل در شهرستان راور معضل اشتغال و بیکاری افراد می باشد که باعث مهاجرت آنها به شهرستان ها و استان های دیگر شده است و با توجه به همه امکانات و پتانسیل های موجود در شهرستان و سوابق شغلی در گذشته تاکنون زمینه کشاورزی و برداشت محصول پسته و همچنین قالی دستباف آن مشهور و سابقه بالایی دارد و با استفاده از این ظرفیت ها و تخصص های افراد و مشارکت مردم در کنار بنیاد برکت بتوان حرکت جدیدی در شهرستان ایجاد کرد.
در ادامه کالوندی گفت: بنیاد برکت در فعالیت های عمرانی، ایجاد جاده، مدرسه سازی، مسجد، درمانگاه و بحث سلامت جامعه، طرح های اقتصادی و… با مشارکت مردم فعالیت می نماید و در حال حاضر پروژه های متعددی در چندین استان کشور در حال اجرا داریم و مشارکت مردم مهمترین اولویت کاری ماست تا به اهداف خود برسیم.
مدیر پروژه های کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت کشور بیان کرد: بنیاد برکت با مطالعه و شناسایی نقاط محروم کشور یک سند توسعه به نام کتاب اطلس محرومیت شناسی تدوین و فراهم کرده است که پس از بررسی و شناسایی کشور، ۵۶۴ نقطه محروم در کشور شناسایی شد و شهرستان راور هم جزو این اطلس شناسایی شده است و با شناسایی استعدادها، پتانسیل ها و ظرفیت های موجود با کمک و مشارکت مردم آن شهر، ایجاد کار و اشتغال می کند.
وی در ادامه افزود: ابتدا در هر شهرستان و منطقه از خود مردم نظرسنجی صورت گرفته و استعداد و شغل پرطرفدار و علاقه آنها بررسی و جمع بندی شده و جهت طراحی و ایجاد آن کار با استفاده از مشاوران و سرمایه گذاری در این طرح با مشارکت خود مردم اقدام می شود.
در پایان با حضور اعضای جلسه تعدادی از فعالیت های اقتصادی مهم و مد نظر بر اساس ارزیابی و اولویت اقتصادی در شهرستان مورد بررسی و بحث قرار گرفت.

انتهای پیام/



دیدگـاه ها

  1. جوان بیکار راوری گفت:

    شغل قالی بافی. برای جونی که تازه از خدمت امده به درد چی میخوره. تو راور جونایی بد بخت از بیکاری جرات ازدواج ندارن. نمی دونن چکار کنن بد بختا تو شهرهای غریب که کرایه سر سام اوره.

علمی و فن آوری