آمار راه‌اندازی پست قرنطینه دامپزشکی در شهرستان راور - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: یکشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ / ساعت ۱۳:۴۶:۵۳
  • شناسه خبر: 44386

راه‌اندازی پست قرنطینه دامپزشکی در شهرستان راور

سرپرست شبکه دامپزشکی راور از راه‌اندازی پست قرنطینه دامپزشکی برای جلوگیری از ورود بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به استان کرمان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ علیرضا اسلامی گفت: با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در اغلب استان‌های کشور طی ماه‌های اخیر، برای جلوگیری از ورود این بیماری مهلک و تهدیدکننده صنعت طیور و مهم‌تر از آن با توجه به بُعد بهداشت عمومی و احتمال سرایت آن به انسان با هماهنگی‌های به عمل آمده با مرکز استان کرمان پست قرنطینه دامپزشکی در شهرستان راور استقرار یافت.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان راور بیان کرد: این پست قرنطینه در ۵۰کیلومتری شهرستان راور به سمت دیهوک استان خراسان رضوی و در ایست و بازرسی شهید جهانگرد ایجاد شده است و به صورت شبانه‌روزی در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار با همکاری نیروهای انتظامی با جدیت نسبت به جلوگیری از ورود هرگونه محموله دام و طیور زنده و فرآورده‌های خام دامی به ویژه کود مرغی و تخم مرغ فاقد گواهی بهداشتی دامپزشکی اقدام می‌کند.

اسلامی تصریح کرد: از رانندگان درخواست می‌شود که از حمل دام و طیور زنده و هرگونه فرآورده خام دامی فاقد مجوز بهداشتی دامپزشکی جداً خودداری کنند تا در مسیر حرکت خود دچار مشکلات ناشی از آن نشوند.

وی افزود: مهم‌ترین علائم این بیماری تلفات ناگهانی به میزان بالا، مشکلات تنفسی، سیاه شدن و حتی خونریزی تاج و ریش، خونریزی روی ساق پا و کاهش رشد و تولید هستند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان راور عنوان کرد: همچنین از مردم و مرغداران تقاضا می‌شود در صورت مشاهده این علائم سریعاً موارد را به شبکه دامپزشکی گزارش کرده و از دفن و یا امحای لاشه‌های طیور تلف شده، جداً خودداری کنند.

انتهای پیام/



دیدگـاه ها

  1. آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا…………..
    شیوع این بیماری مال ۳-۴ ماه پیشه الان قرنطینه زدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

علمی و فن آوری