آمار راهیان نور، ثروت فرهنگی نابی است که در اختیار ماست/دشمنان هرگاه در ما احساس ضعف دیدند در همان زمینه به ما تهاجم کردند - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: جمعه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ / ساعت ۱۵:۲۶:۵۷
  • شناسه خبر: 44507

راهیان نور، ثروت فرهنگی نابی است که در اختیار ماست/دشمنان هرگاه در ما احساس ضعف دیدند در همان زمینه به ما تهاجم کردند

امام جمعه راور گفت:دشمنان هرگاه در ما احساس ضعف دیدند در همان زمینه به ما تهاجم کردند و ما باید همیشه به نقاط قوت خود متکی بوده و اگر هم ضعفی داریم، نگذاریم دشمنان پی به ضعف ما ببرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛حجت الاسلام و المسلمین علی تویسرکانی در خطبه های این هفته نماز جمعه راور با بر شمردن آداب میزبانی و رفتن به میهمانی سخنانی در خصوص تکریم میهمان بیان کرد و گفت:اطعام و ولیمه دادن به اقوام و دوستان ارزش و آثار معنوی بسیار بالایی دارد.
امام جمعه راور همچنین در خصوص حق گویی با اشاره به روایات گفت: انسان در سایه تقوای الهی باید به درجه ای برسد که حق را بگوید حتی اگر به ضرر و زیان او باشد.
تویسرکانی در خطبه دوم خود با اشاره به حرکت کاروانهای راهیان نور به مناطق جنوب و غرب کشور با بیان فرازهایی از سخنان اخیر مقام معظم رهبری در این خصوص ،راهیان نور را یک حرکت فرهنگی بسیار موثر دانست و گفت: مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس که نشان از سالها ایثار، جانبازی و شهادت جوانان این سرزمین است، آن را ثروت ناب فرهنگی دانست که در اختیار ماست.

وی تصریح کرد: ابتکار حرکت کاروانهای راهیان نور و بازدید اقشار مختلف مردم بویژه جوانان از این مناطق و بازگو نمودن اوج ایثار و فداکاری رزمندگان بسیار ارزشمند است و می تواند فرهنگ جهاد و شهادت را در وجودشان احیاء کند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان راور در ادامه با بیان اینکه نباید در مقابل دشمنان احساس ضعف کنیم، به فرازهایی از فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و گقت: دشمنان هرگاه در ما احساس ضعف دیدند در همان زمینه به ما تهاجم کردند و ما باید همیشه به نقاط قوت خود متکی بوده و اگر هم ضعفی داریم، نگذاریم دشمنان پی به ضعف ما ببرند.
تویسرکانی در بخش پایانی خطبه ها با یادآوری سالروز تشکیل بنیاد شهید ضمن تجلیل از مادران و همسران شهداء تصریح کرد: همسران و مادران شهداء با صبر و بردباری در تحمل سختی ها و مشکلات، فرهنگ شهادت را در جامعه ترویج کردند.
امام جمعه راور همچنین با اشاره به فرارسیدن سالگرد رحلت مرحوم حاج احمد خمینی با بازخوانی فرازهایی از وصیت نامه آن مرحوم در ارتباط با حمایت از مقام معظم رهبری آن مرحوم را عنصری فداکار و ولایی دانست که تمام وجود خود را صرف انقلاب و امام(ره) کرد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نورزید.
انتهای پیام/



علمی و فن آوری