آمار ضرورت اهتمام و نظارت جدی تر مسئولان راور بر ساخت وسازهای غیرمجاز - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: شنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ / ساعت ۱۱:۴۸:۱۲
  • شناسه خبر: 44512

ضرورت اهتمام و نظارت جدی تر مسئولان راور بر ساخت وسازهای غیرمجاز

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور بر ضرورت اهتمام و نظارت جدی تر مسئولان راور بر ساخت وسازهای غیرمجاز تاکید کرد و گفت: ساخت وسازهای غیرقانونی و بدون مجوزی که در سطح شهر صورت می گیرد ناشی از عدم اهتمام جدی به وظیفه قانونی برخی از مسئولین مربوطه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ حجت الاسلام اسماعیل بلوچ زاده در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال که در محل دادگستری راور برگزار شد،گفت: بیت المال حق همه مردم است و مهمترین عامل در حفظ حقوق بیت المال، پیشگیری است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور بیان کرد: آب و زمین مواهب الهی است و باید مورد استفاده همه قرار گیرد لکن عده ای با تعرض به این حقوق موجب تضییع حق بیت المال و منابع عمومی و ملی می گردند.

وی تصریح کرد: استان کرمان بیشترین آمار را در جهت احقاق حقوق بیت المال و جلوگیری از تصرفات غیرقانونی را به خود در سطح کشور اختصاص داده است.

بلوچ زاده با بیان اینکه تاکنون گزارشی در خصوص زمین خواری و تجاوز به اراضی ملی به دادسرای عمومی و انقلاب راور گزارش نشده است، عنوان کرد: بیشترین گزارشات در خصوص حریم و بستر رودخانه بوده است که مقابله با این امر همکاری کلیه مسئولین و نیروهای انتظامی را می طلبد.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: باید مرزهای منابع طبیعی و مراتع مشخص گردد و با برخورد قاطع با متجاوزین از زمین خواری و تصرفات غیرقانونی جلوگیری به عمل آورد.

وی افزود: ساخت و سازهای غیرقانونی و بدون مجوزی که در سطح شهر صورت می گیرد ناشی از عدم اهتمام جدی به وظیفه قانونی برخی از مسئولین مربوطه است که با نظارت دقیق و همه جانبه می توان از بروز و رشد آنها جلوگیری به عمل آورد.

دادستان راور تصریح کرد: تغییر کاربری های غیرقانونی نیز ناشی از عدم نظارت برخی از مراجع ذی ربط است که باید به طور جدی به آن پرداخته شود.

بلوچ زاده عنوان کرد: تشکیل کمیته شناسایی و پیشگیری از وقوع جرم جهت جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال از جمله اولویت های است که باید به آن پرداخته شود تا کلیه تخلفات و اقدامات غیرقانونی در حوزه حقوق بیت المال در آن مطرح و اقدامات فوری در راستای رفع آن به عمل آید.

وی بیان کرد: اقدامات غیرقانونی و تصرفات غیرمجازی که منجر به تضییع و از بین رفتن حقوق بیت المال می گردد باید به حوزه قضایی گزارش شود و دستگاه قضایی وظیفه دارد در اسرع وقت به این مسائل رسیدگی و با متخلفین و مجرمین برخورد نماید.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور در انتها بر استفاده از نیروهای مردمی در پیشرفت امور و احقاق حقوق عامه تاکید کرد.
انتهای پیام/



علمی و فن آوری