آمار آغاز واکسیناسیون 40 هزار رأس دام علیه بیماری آبله در راور - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: پنج شنبه, ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ / ساعت ۱۴:۵۸:۲۴
  • شناسه خبر: 45199

آغاز واکسیناسیون ۴۰ هزار رأس دام علیه بیماری آبله در راور

سرپرست شبکه دامپزشکی راور گفت: بیش از ۴۰ هزار رأس دام سبک این شهرستان علیه بیماری آبله واکسینه می‌شوند که از این تعداد حدود ۱۵ هزار راس گوسفند و حدود ۲۵ هزار راس بز هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ علیرضا اسلامی با اشاره به اقدامات دامپزشکی شهرستان راور در مبارزه با بیماری‌های دام، گفت: یکی از برنامه‌های کنترل بیماری فوق‌العاده خطرناک آبله علاوه بر لزوم رعایت مقررات بهداشتی قرنطینه‌ای، واکسیناسیون دوره‌ای جمعیت دامی است.

سرپرست شبکه دامپزشکی راور افزود: بدین منظور از ۲۰ فروردین امسال همزمان با سراسر استان بیش از ۴۰ هزار راس دام سبک این شهرستان توسط اکیپ‌های واکسیناسیون این شبکه واکسینه می‌شوند که از این تعداد حدود ۱۵ هزار راس گوسفند و حدود ۲۵ هزار راس بز هستند.

وی تصریح کرد: بیماری آبله گوسفند و بز به شدت مسری بوده و با ایجاد مرگ ومیر در دام‌های جوان منجر به خسارات اقتصادی به دامداران می‌شود.

اسلامی عنوان کرد: با توجه به اینکه پیشگیری بهتر و کم‌هزینه‌تر از درمان بیماری‌ها است لذا واکسیناسیون یکی از مؤثرترین راه‌های جلوگیری از بیماری در دام‌ها محسوب می‌شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی راور در انتها گفت: این بیماری با تاول‌های پوستی قرمز رنگ آغاز و از طریق تماس مستقیم دام جدید خریداری شده و یا هنگام استفاده از آبشخورهای عمومی منتقل می‌شود لذا رعایت مدت زمان لازم برای قرنطینه دام‌ها باید مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری