آمار در انتخابات شوراها کسی که فراغت بال و وقت کافی ندارد چرا مسئولیت می پذیرد؟/این خیانت به مردم است - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: جمعه, ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ساعت ۱۶:۳۲:۴۵
  • شناسه خبر: 45284

در انتخابات شوراها کسی که فراغت بال و وقت کافی ندارد چرا مسئولیت می پذیرد؟/این خیانت به مردم است

امام جمعه راور گفت: یک نماینده باید کارایی، توانایی و آگاهی لازم نسبت به مشکلات را داشته باشد و عاشق خدمت کردن به مردم و دنبال کلاس گذاشتن و استفاده از مزایا نباشد، اگر فراغت بال و وقت کافی ندارد چرا مسئولیت می پذیرد؟ کسانی که وقت ندارند جای دیگران را اشغال می کنند و این خیانت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علی تویسرکانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته راور در خطبه اول به موضوع ایمان پرداخت و اظهار کرد: ایمان یکی از مقدس ترین واژه ها در اسلام و قرآن مجید است و در روایات اسلامی به عنوان برترین عمل از آن یاد شده است و هر کس در این عالم خداوند را اطاعت کند، به معنای واقعی مومن بشود، از بهترین بندگان خدا خواهد بود و از یک ارزش وجودی بسیار بالا برخوردار خواهد شد.
امام جمعه راور گفت: اگر ایمان و حقیقت ایمان در وجود یک فردی قرار بگیرد و قلبش لبریز از ایمان و اعتقاد ملی و مذهبی بشود، انسان ارزش و منزلت پیدا می کند، انسانی که به عنوان اشرف مخلوقات است.
در ادامه امام جمعه راور نیز به بیان روایات و سخنانی پیرامون حقوق مومن پرداخت.
تویسرکانی در آغاز خطبه دوم با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: ماه رجب با همه ی ارزش ها و توفیقات به پایان رسید و ماه شعبان المعظم فرا رسید، ماه شعبان پیوند بندگان خدا با پیامبر خداست و ماهی که صلوات در آن فضیلت زیادی دارد.
وی با اشاره به اعیاد شعبانیه، میـلاد با سعادت امام حسین (ع) و میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) و حضرت امام على بن الحسین(ع) را به همه پاسداران و جانبازان تبریک گفت و همچنین با گرامی داشت دوازدهم اردیبهشت از مقام معلم تجلیل کرد و به تمجید از شخصیت شهید مرتضی مطهری پرداخت.
وی در ادامه شورا را به معنی کار جمعی دانست و خطاب به کاندید های شورای اسلامی شهر، برخی معیارهای را بیان نمود:
نماینده باید ایمان و تقوا داشته باشد و مدافع ارزش ها باشد، و صداقت را سرلوحه ی کار خویش قرار دهد، بعضی ها مقید هستند و از خودکار، تلفن یا وسیله نقلیه یک اداره استفاده شخصی نمی کنند و این یعنی امانت داری در برابر رای و اعتماد مردم.
نماینده ولی فقیه در شهرستان راور تصریح کرد: یک نماینده باید کارایی، توانایی و آگاهی لازم نسبت به مشکلات را داشته باشد و عاشق خدمت کردن به مردم و دنبال کلاس گذاشتن و استفاده از مزایا نباشد، اگر فراغت بال و وقت کافی ندارد چرا مسئولیت می پذیرد؟ کسانی که وقت ندارند جای دیگران را اشغال می کنند و این خیانت است.
وی در باب انتخابات ریاست جمهوری نیز با اشاره به نعمت بی نظیر رهبری و ولایت گفت: معیار اصلی فرمایشات رهبری است که به طور صریح اصلح را معرفی می کند که به کدام نامزد رای بدهیم، همه ی این نامزدها خوب هستند، اگر خوب نبودند مورد تایید قرار نمی گرفتند اما یک رئیس جمهور بیشتر نمی خواهیم، به فردی رای دهیم که نگاهش به داخل کشور باشد.

تویسرکانی در پایان خطبه ی دوم گفت: برای برگزاری انتخابات هزینه های زیادی می شود تا انتخاباتی خوب و با امنیت برگزار شود، وی با تجلیل از مسئولین برگزار کننده، چند نکته را برای برگزاری انتخابات بیان کرد.
رعایت قانون گرایی و اصل بی طرفی، امانتداری در برابر رای مردم و جلوگیری از خدشه دار شدن آن، حفظ نظم و آرامش و ایجاد فضای صمیمی و نشاط آور از جمله نکته های وی بود.

خبرنگار/میثم صالحی
انتهای پیام/



علمی و فن آوری