آمار گفتگو کاروانسرا با «عباس ارثیا» جانباز راوری دفاع مقدس+تصاویر - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: دوشنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ساعت ۱۶:۵۶:۲۷
  • شناسه خبر: 45384

گفتگو کاروانسرا با «عباس ارثیا» جانباز راوری دفاع مقدس+تصاویر

عباس آقا جانباز ۲۵ درصد جبهه و متولد ۱۳۴۳ و فرزند ششم خانواده ارثیا است وی در سال ۶۰ در حالی که ۱۷ سال سن داشت پس از آموزش های لازم در کرمان عازم جبهه های حق علیه باطل می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ عباس آقا جانباز ۲۵ درصد جبهه و متولد ۱۳۴۳ و فرزند ششم خانواده ارثیا است وی در سال ۶۰ در حالی که ۱۷ سال سن داشت پس از آموزش های لازم در کرمان عازم جبهه های حق علیه باطل می شود.
اولین عملیاتی که عباس آقا شرکت می کند عملیات فتح المبین بوده که در همان عملیات تیر به پای چپش می خورد و برای درمان به بیمارستان افشار یزد اعزام می شود و بعد از آن به راور برمی گردد و بعد از حدود ۳ ماه که بهبود می یابد مجدد به عنوان بسیجی ویژه عازم جبهه می شود.


شما چند درصد جانبازی دارید؟
۲۵ درصد که در عملیات فتح الله مبین تیر خوردم و در عملیات های بدر و خیبر ترکش خوردم.

چه شد با این سن کم و اینکه دوباره پس از بهبودی به جبهه رفتید؟
آقای ارثیا می گوید: به ندای امامم پاسخ دادم چرا که ایشان فرمودند جبهه ها را پر کنید و من به تکلیف خود عمل کردم و اینکه باعث شد دوباره بعد از تیر خوردن به جبهه بروم این بود که در جبهه نوری دیدم که بر خود واجب دانستم دوباره حضور داشته باشم.

در چند عملیات حضور داشتید و در جبهه کار شما چه بود؟
بنده در ۸ عملیات حضور داشتم و جز گروه شناسایی و طراحی عملیات بودم و همچنین مدتی معاون گردان ۴۰۱۷ رفسنجان و مسئول محور عملیات کربلای یک بودم.

چند سال در جبهه بودید؟ از خانواده شما کس دیگری هم در جبهه بود؟
کلا چهار سال در جبهه بودم؛ بعد از من سه برادر دیگرم هم به جبهه رفتند و برادر شهیدم محمدحسین آخرین نفری بود که از خانواده ما به جبهه رفته بود.که شهادت محمدحسین و تنهایی پدر و مادر باعث شد از جبهه برگردم و دیگر هم نرفتم.

تفاوت جبهه با جامعه امروز؟
در جبهه کارها برای خدا بود؛ پول، پست، مقام و درجه مهم نبود ولی امروز برعکس شده است.

برای حاکم کردن فضای جبهه بر جامعه امروز چه باید کرد؟
بیشترین نقش را صداوسیما برعهده دارد که متاسفانه کم کاری می کند و کلا در رسانه ملی ارزش ها کم رنگ شده، مثل قدیم از جبهه و جنگ و سختی هایش گفته نمی شود و مطمئنا بچه های نسل امروز آشنایی لازم از جبهه و رشادت های فراوان آن را ندارد.
برای مثال یادم هست شهید تویسرکانی از شهدای کرمان پایش بر اثر رفتن روی مین قطع شده بود ولی تقاضای کمک از کسی نمی کرد و حتی بچه ها را تشویق به جلو رفتن می کرد تا اینکه تانک از روی او رد شد و شهید شد.
یا شهید روح الامینی از شهدا کوهبنان که آتش گرفته بود ولی بخاطر اینکه عملیات لو نرود و به جای اینکه به فکر خودش باشد به موفقیت رزمندگان فکر می کرد؛ اینها نیاز است که از طریق صداوسیما به نسل امروزی منتقل شود.

سخن پایانی شما با نسل امروز؟
با خدا باشید و پادشاهی کنید.

انتهای پیام/
با تشکر از آقای مسعود کمساری برای همراهی در تهیه این گزارش



علمی و فن آوری