آمار سه بار قصاص نفس برای عاملان حادثه خونین رودبارجنوب/قاتلین هنگام خروج از استان در شهرستان راور دستگیر شدند - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: شنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ساعت ۱۴:۱۷:۱۵
  • شناسه خبر: 45457

سه بار قصاص نفس برای عاملان حادثه خونین رودبارجنوب/قاتلین هنگام خروج از استان در شهرستان راور دستگیر شدند

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان رودبارجنوب از صدور حکم قصاص برای عاملان حادثه ۱۴خرداد خونین سال۹۴ در این شهرستان خبر داد و گفت: متهمان ردیف اول و دوم این پرونده به سه بار قصاص در ملاء عام محکوم شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا به نقل از رودبار ما؛ آخرین روز اردیبهشت ماه سال ۹۴ بود که درگیری شدید، داد و فریادهای بی امان و سرانجام شلیک پیاپی گلوله، آخرین پرده اختلافات دو طایفه “ف و م“ و شهرستان رودبارجنوب را در غم فرو برد و حادثه ای هولناک آفرید، حادثه ای که دهان به دهان نقل شد و ۱۴ خرداد خونینی در رودبار را رقم زد.

اختلاف خانوادگی بین دو گروه کافی بود تا تیراندازی مرگباری در رودبار رخ دهد و پنج تن کشته بر جای بگذارد، در شب ۱۴خرداد شرور مسلح فراری”الف.م” با استفاده از کلاشینکف اقدام به تیراندازی به سمت سرنشینان خودروی که اعضای یک خانواده بودند، کرد که در این حادثه سه تن از اعضای این خانواده کشته و یک تن زخمی شد.

یک ساعت بعد از این ماجرا خانواده مقتول به قصد انتقام گیری دو نفر از خانواده قاتل که یکی از آنها فرزند دو ساله بود را در منزل شخصی به قتل رساند، این حادثه خونین باعث رعب و وحشت مردم شهرستان رودبارجنوب شد.

گفتنی است که مسئولین نظامی و انتظامی شهرستان و استان از همان ساعات اولیه نسبت به دستگیری قاتلین اقدام نمودند و سرانجام با چند ماه کار اطلاعاتی شبانه روزی قاتلین هنگام خروج از استان در شهرستان راور دستگیر شدند.

پس از دو سال انتظار بالاخره حکم این قاتلین توسط سهراب سالاری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودبار جنوب اعلام شد، در این حکم آمده است که متهمان ردیف اول و دوم به سه بار قصاص در ملاء عام محکوم شده اند.

سالاری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودبار جنوب در این رابطه اظهار داشت: طبق حکم صادره از سوی دادگاه کیفری یک شهرستان جیرفت، متهم ردیف اول (الف-م) به اتهام مشارکت در سه فقره قتل عمدی، مشارکت در تیراندازی منجر به جرح عمدی دو نفر از اعضای خانواده فلاحی، مشارکت در آدم ربائی همراه با آزار و اذیت، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز جنگی و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق تیراندازی به سه بار قصاص در ملاء عام و جمعا ۳۹ سال و هشت ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.
این مقام قضائی اعلام داشت: متهم ردیف دوم (الف-م) نیز به اتهام مشارکت در سه فقره قتل عمدی، مشارکت در تیراندازی منجر به جرح عمدی دو نفر از اعضای خانواده فلاحی، مشارکت در آدم ربائی همراه با آزار و اذیت، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز جنگی جمعا به سه بار قصاص در ملاء عام و ۱۶ سال حبس از سوی دادگاه کیفری یک شهرستان جیرفت محکوم شده است.
وی با اعلام اینکه ۶ متهم دیگر پرونده به مجازات حبس محکوم شده اند، افزود: رای صادره قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است و در صورت قطعیت به مرحله اجرا در خواهد آمد.
انتهای پیام/


علمی و فن آوری