آمار انتخابات یک مسئله همگانی است و همه حق اظهار نظر و تبادل افکار را دارند - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: چهارشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ساعت ۱۴:۵۱:۳۶
  • شناسه خبر: 45598

انتخابات یک مسئله همگانی است و همه حق اظهار نظر و تبادل افکار را دارند

دادستان راور گفت: انتخابات یک مسئله همگانی است و همه حق اظهار نظر و تبادل افکار را دارند و از این رو کسانی که انگیزه خدمت به مردم را دارند باید توان پذیرش انتقادات و خواسته های مردمی را داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل بلوچ زاده گفت: یکی از نشانه های شکوفایی هر جامعه و علائم پویندگی ملت تضارب آراء و تبادل افکار است که جامعه و ملت را به بالندگی می رساند.
دادستان عمومی و انقلاب راور در جلسه شورای پیشگیری از جرائم انتخابات گفت:خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه ولایت رهبری از جمله افتخارات و نعمات ارزنده ای است که باید نسبت به ان شاکر بود
وی تصریح کرد: شکر خدا مردم ایران مردمی فهیم و آگاه به حقوق خود هستند و با برخورداری از حق آزادی می توانند اینده خود را به بهترین وجه ممکن رقم بزنند.
وی افزود:در سایه انتقادات سازنده جامعه می تواند مسیر ترقی و پویایی خود را بهتر طی نماید اما متاسفانه در حال حاضر تخریب جای نقد و انتقاد را گرفته است.
بلوچ زاده با برشمردن خصوصیات انتقاد گفت: نقد دارای ابعاد گوناگونی می باشد که از دیدگاههای مختلف مورد بحث قرار می گیرد که بهترین شکل ان ارزیابی منصفانه هر چیز و نقد خوبی ها و بدی ها به صورت عادلانه و با رعایت اداب اخلاقی است.
وی عنوان کرد: نقد سازنده از وظایف دینی است و مصداق امر به معروف و نهی از منکر است که در صورت اجرای صحیح باعث پیشرفت و آبادانی جامعه می شود وباید به هر شکل ممکن از برچسب زنی و سیاهکاری پرهیز شود.
دادستان راور گفت: اولین شرط نقد فهم سخن طرف مقابل و تبحر در موضوع مورد نقد است که باید به دور از حب و بغض صورت پذیرد اما متاسفانه برخی این اصل مهم را با اغراض شخصی مخلوط نموده و قصد ضربه زدن را دارند.
بلوچ زاده داشتن آستانه تحمل بالا و نقد پذیری را از جمله شرایط مهم دانست و افزود: انتخابات یک مسئله همگانی است و همه حق اظهار نظر و تبادل افکار را دارند و از این رو کسانی که انگیزه خدمت به مردم را دارند باید توان پذیرش انتقادات و خواسته های مردمی را داشته باشند.
دادستان راور با برشمردن برخی مصادیق مجاز و غیرمجاز در عرصه تبلیغات انتخابات گفت: دستور العمل تبلیغات انتخابات تکلیف تمامی کاندیدها و طرفداران آنان را مشخص نموده است و هرگونه تخلف و تخطی از خط مشی های تعیین شده به شدت از سوی قوه قضائیه مورد پیگیری و برخورد قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری