آمار شاید در مقایسه با گذشته تخلفات انتخابات ریاست جمهوری به این شکل و گستردگی نبود/موضوع سند 2030 نباید سیاسی شود و باعث شود از کنار یک سری واقعیت های تلخ بگذریم - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: جمعه, ۵ خرداد ۱۳۹۶ / ساعت ۲۲:۰۱:۱۰
  • شناسه خبر: 45719

شاید در مقایسه با گذشته تخلفات انتخابات ریاست جمهوری به این شکل و گستردگی نبود/موضوع سند ۲۰۳۰ نباید سیاسی شود و باعث شود از کنار یک سری واقعیت های تلخ بگذریم

امام جمعه راور گفت: موضوع سند ۲۰۳۰ نباید سیاسی شود و باعث شود از کنار یک سری واقعیت های تلخ بگذریم، این سند نمی بایست امضا و بعد از آن جهت اجرا به مدارس ابلاغ می شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی امام جمعه شهرستان راور در خطبه های نماز جمعه این هفته راور با اشاره به بحث مصارف صحیح مال، بیان کرد: آنچه که ما داریم، برادران ایمانی ما نیز در آن شریک هستند.
وی افزود: کمک به رفع مشکلات و گرفتاری های برادران دینی از جمله کمک به فقرا و مستمندان، پرداخت دیون بدهکاران، رسیدگی به فقرا و فقر زدایی از مصادیق مهم استفاده صحیح از مال می باشد.
امام جمعه راور در خطبه دوم خود، ماه رمضان و لحظه لحظه این ماه را فرصتهای بی نظیری خواند که در روح و جان انسان تاثیر مثبت دارند.
وی در ادامه با اشاره به حضور گسترده و کم نظیر مردم در انتخابات و با بیان شکوه و عظمت این انتخابات گفت: شرکت گسترده مردم در این انتخابات ضمن تحقق بخشیدن به آرزوی امام خامنه ای، دنیا را شگفت زده کرد و بار دیگر موجب مجد و عظمت و اقتدار نظام اسلامی در جهان گردید.

نماینده ولی فقیه در شهرستان راور با انتقاد از دخالتها و بد اخلاقی ها و تخلفات انتخاباتی صورت گرفته، بیان کرد: شاید در مقایسه با گذشته تخلفات انتخابات ریاست جمهوری به این شکل و گستردگی نبود و در ادامه به سخن آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان در رابطه با تخلفات انتخاباتی یعنی “تخلفات انتخاباتی از نظر مالی و سیاسی چشمگیر بود و انتظار نداشتیم دستگاه‌های مجری انتخابات که باید مجری قانون باشند، خودشان قانون‌شکنی کنند.”و “کسانی که در این قضایا تخلفات بزرگ کردند از گناهانشان توبه کنند زیرا حق‌الناس گریبانشان را می‌گیرد.” اشاره کرد.

وی در رابطه با بحث تخلفات انتخاباتی افزود: این تخلفات در واقع جای نگرانی است و خدای ناکرده اگر جایی دیگر و شرایط دیگری بود شاید خدای ناکرده دیگرانی اگر بودند به شکلی دیگر عکس العمل نشان می دادند، ولی در هر صورت مردم دوستدار نظام و انقلاب و گوش به فرمان رهبری خود هستند در هر صورت این یک هشدار جدی است به مسئولینی که انتخابات را برگزار می کنند.

حجت الاسلام تویسرکانی خاطر نشان کرد: متاسفانه نمیدانم چه روندی در این انتخابات اخیرا انجام شد که در همه جا تخلفات دیده می شود، وقتی که در همین راور در یک شناسنامه سه مهر ریاست جمهوری می خورد این جای تامل است و قطعا اگر عمدی بوده است حق الناس گریبانگیر متخلفان خواهد شد.
وی افزود: اگر یک طیفی احساس می کنند پیروز شده اند که البته مقام معظم رهبری فرمودند “این پیروزی از آن ملت و هیچ شخص و گروهی حق ندارد خود را پیروز انتخابات بداند” اما توجه داشته باشند انتخابات یک امر سیاسی است و مردم هم به وظیفه شرعی خود عمل می کنند، اما در این انتخابات یک سری حرف ها و حرکات انجام شد که در شان این نظام نیست، چرا که متاسفانه دیدیم این انتخابات می تواند حلال خدا را حرام بکند و حرام خدا را حلال، بعضی ها چه فکری می کنند یک انتخاباتی بوده و رقابتی بوده و یک فرد رئیس جمهور شده و عده ای هم به شورا رفتند این دلیل نمی شود گناه و معصیت کنیم.
وی در ادامه به بحث آزادی که امروز نقل بعضی تریبون ها و مجالس شده است و عده ای نیز با بدحجابی از این آزادی سوء استفاده می کنند گفت:بعضی ها اشتباه نکنند و دچار غفلت نشوند، من سخن رهبری را می گویم، اینجا جمهوری اسلامی است اینجا آمریکا، غرب و کشور های اروپایی نیست، مردم اینجا انقلاب کردند و شهدا جان خود را دادند برای اسلام، خیلی توجه کنیم مخصوصا مسئولینی که یک دفعه تحت تاثیر قرار می گیرند و می گوید هر کاری مردم کردند حلال است، باید تذکر بدهید، حداقل در این جلسات شرکت نکنید، نه اینکه با حضورتان دیگران را تشویق کنید.

تویسرکانی در ادامه به سفر ترامپ به منطقه اشاره کرد و گفت: تمام این سفر علیه ایران بوده و این تشکیل یک اعتلاف غربی، عربی، عبری هست و هدف آن جمهوری اسلامی است و در مقابل این ایران هراسی، دولت باید در سیاست خارجی خود مواضع قاطعی داشته باشد که این خواست ملت و جمهوری اسلامی است.

امام جمعه راور در ادامه بحث خود با انتفاد از امضاء سند ۲۰۳۰ گفت: چرا ما باید تحت تاثیر قرار بگیریم و واقعیت ها را نادیده بگیریم، چرا عده ای دارند این سند را انتخاباتی می کنند؟ چرا دارند سیاسیش می کنند؟
وی با اشاره به بعضی از بندهای این سند گفت: آقای وزیر آموزش و پرورش شما دلت برای بچه هایت نمی سوزد؟ برای نوه و نسل آینده ات نمی سوزد!؟ آقایان مدیرکل آموزش و پرورش در سراسر کشور مگر شما درد دین ندارید؟ مگر درد ارزش های دینی را ندارید؟ حداقل برای خودتان، خانواده و بچه هایتان دلتان بسوزد.
تویسرکانی بیان کرد: آقای رئیس جمهور در این مصاحبه بعد از انتخابات خود گفتند روشنگری کردیم، اینها مشکل را حل نمی کند، یک نکته کلی هست سند ۲۰۳۰ یک سند بین الملی هست و تعهدات بین المللی می آورد، این سند می بایست در صحن علنی مجلس مطرح می شد سرانجام بر اساس مصالح کشور رد یا قبول می شد، حرف این است چرا دولت اسلامی رفته بدون اینکه مجلس از سند بداند، شورای انقلاب فرهنگی بداند، مسئولین تراز اول بدانند، امضا شده است.
وی تصریح کرد: این موضوع نباید سیاسی شود و باعث شود از کنار یک سری واقعیت های تلخ بگذریم، این سند نمی بایست امضا و بعد از آن جهت اجرا به مدارس ابلاغ می شد.
امام جمعه راور عناون کرد: یکی از جملات مقام معظم رهبری که در سالروز فتح خرمشهر بیان کردند همین بحث دفاع مقدس، جهاد و شهادت است که این سند ۲۰۳۰ اعلام کرده است باید متون اینها از مجموعه کتاب های معارف دینی، مدارس و دانشگاه ها حذف شود که این ابلاغ شده است و آنها هم قبول کرده و حذف کردند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان راور گفت: مدیرکل آموزش و پرورش که شما بیانیه می دهید در سطح استان که معلمین را توجیه کنند، مدیر محترم آموزش و پرورش راور که شما جلسه توجیهی می گذارید و این سند را توجیه می کنید این سند غلط است.
وی افزود: مردم ما دارند صبر می کنند، مردم متدینی را سراغ دارم که می گویند با این سند ما جرات نمی کنیم فرزندمان را به مهدکودک ها بفرستیم.
امام جمعه راور خاطر نشان کرد: پنچ سال از ارائه طرح تحول بنیادین آموزش وپرورش توسط مقام معظم رهبری گذشته است، دولت آن را اجرا نکرده، به چه دلیل سند ۲۰۳۰ را که تحت نظارت و نفوذ صهیونیسم تهیه شده را امضاء می کند.
حجت الاسلام تویسرکانی بیان کرد: حرف پایانی ما این است که چرا دولت اصرار دارد و می خواهد توجیه کند!؟اینجا نه اروپا و نه جهان غرب است، اینجا جمهوری اسلامی است و امضاء و توجیه این سند به هیچ وجه قابل قبول نیست.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری