آمار اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی بر مراکز عرضه فراورده های خام دامی در راور - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: دوشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۶ / ساعت ۱۰:۵۸:۱۳
  • شناسه خبر: 45734

اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی بر مراکز عرضه فراورده های خام دامی در راور

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان راور گفت: در طول ماه مبارک رمضان عملیات نظارت بر مراکز عرضه از قبیل قصابی ها، مرغ و ماهی فروشی ها، کبابی ها، رستوران ها، سردخانه ها، مراکز جمع آوری شیر و خودروهای حمل کننده مواد خام دامی توسط بازرسان این شبکه انجام و با موارد غیربهداشتی برخورد می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ دکتر علیرضا اسلامی با اشاره به اقدامات نظارتی دامپزشکی بر عرضه فراورده های خام دامی، بیان کرد: به منظور حفظ سلامت شهروندان و مصرف کنندگان فراورده های خام دامی در طول ماه مبارک رمضان، نظارت بهداشتی دامپزشکی به صورت مستمر و روزانه بر مراکز عرضه فراورده های خام دامی انجام می شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان راور تصریح کرد: در راستای مأموریت های محوله و وظایف سازمانی در طول ماه مبارک رمضان عملیات نظارت بر مراکز عرضه از قبیل قصابی ها، مرغ و ماهی فروشی ها، کبابی ها، رستوران ها، سردخانه ها، مراکز جمع آوری شیر و خودروهای حمل کننده مواد خام دامی توسط بازرسان این شبکه انجام و با موارد غیربهداشتی برخورد می شود.

وی افزود: بدین منظور شبکه دامپزشکی راور با ساماندهی دو اکیپ ثابت و سیار در دو شیفت کاری صبح و عصر از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۰ بر مراکز عرضه نظارت و با موارد غیربهداشتی برخورد می نماید.

اسلامی تصریح کرد: در طول این مدت یک اکیپ ثابت نیز در محل شبکه دامپزشکی جهت پاسخگویی به مراجعین و بعنوان هماهنگ کننده بین اکیپ های بازرسی و نظارتی مستقر می باشد.

سرپرست دامپزشکی راور گفت: کنترل و نظارت بر مراکز عرضه فراورده های خام دامی بدون همکاری شهروندان دشوار است و همکاری و گزارشات مردمی در زمینه موارد غیربهداشتی بسیار مؤثر است.

اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برای ارتقاء وضعیت بهداشتی و سلامت جامعه توصیه می شود شهروندان فراورده های خام دامی مورد نیاز را از مراکز عرضه ای که تحت نظارت شبکه دامپزشکی فعالیت دارند تهیه نمایند.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری