آمار از برخورد نجیبانه کسانی که کاندیدای مورد نظرشان رای نیاورد تشکر می کنیم/بلوغ سیاسی زیبایی از خود به نمایش گذاشتند - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: جمعه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ / ساعت ۱۹:۵۷:۴۰
  • شناسه خبر: 45770

از برخورد نجیبانه کسانی که کاندیدای مورد نظرشان رای نیاورد تشکر می کنیم/بلوغ سیاسی زیبایی از خود به نمایش گذاشتند

امام جمعه موقت راور: تشکر می کنیم از خویشتن داری و متانت و برخورد نجیبانه تمام کسانی که به کس دیگری رای دادند و کاندیدای مورد نظرشان رای نیاورد و اگرچه به ظاهر در این رقابت سیاسی به نتیجه مطلوبشان نرسیدند اما انصافا محترمانه و نجیبانه و مثال زدنی با این مساله کنار آمدند و به قانون و نظر شورای نگهبان تمکین کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا; حجت الاسلام والمسلمین لطیفی امام جمعه موقت شهرستان راور در خطبه اول نماز جمعه این هفته به بیان توصیه هایی در رابطه با ماه مبارک رمضان از زبان اولیاء اشاره کرد.
وی شاه کلید قفل ها و درب های بسته را استغفار دانست، بالاخص استغفار در شب های جمعه و قدر و استغفار در سحر را از ویژگی های اولیاء خدا برشمرد.
لطیفی از لزوم برقراری ارتباط با حضرات معصومین سخن گفت، و بیان کرد: تلاوت یک آیه از قرآن کریم در این ماه همانند یک ختم قرآن است و هم چنین اشاره ای به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون تدبر در آیات قرآن کریم و پاسخ به سوالات اساسی بشر داشت.
وی توجه به مقام پدر و مادر، طلب مغفرت و آمرزش برای والدین از دست رفته و صله رحم در ماه مبارک از نکات مهم در این ماه دانست و با اشاره به فرصت ماه رمضان و نرم شدن دل ها، از اهمیت و ضرورت حلالیت طلبیدن حق الناس گفت.

امام جمعه موقت راور با آغاز خطبه دوم، پس از توصیه به رعایت تقوای الهی، با گرامی داشت ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی، به تجلیل از تفکرات گرانبهای امام پرداخت و گفت: ایشان از پدیده های استثنایی تشیع و اسلام بود و بزرگداشت مقام او، بزرگداشت مکتب شیعه است.
وی هم چنین به انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت یکی از انتظارات امام با این کار برآورده شد.
لطیفی یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد را گرامی داشت و به ساحت خانواده های محترم شهدا عرض ادب نمود.
وی با گرامی داشت وفات ام المومنین حضرت خدیجه (س) گفت: اولین بانویی که در اسلام به حضرت محمد(ص) ایمان آورد حضرت خدیجه بود، احساس مسئولیت و حمایت ایشان از پیامبر و دین خدا مخصوصا در شرایط بحرانی صدر اسلام را تمجید کرد.
لطیفی اشاره ای به روز جهانی محیط زیست و اهمیت آن داشت و نکاتی را پیرامون آن گوشزد کرد و از لزوم درست استفاده کردن از محیط زیست صحبت کرد.
آخرین صحبت های امام جمعه موقت راور پیرامون مهر تایید شورای نگهبان بر انتخابات ریاست جمهوری بود،
وی گفت:شورای نگهبان سلامت انتخابات را در کل تایید کردند اما با این توضیح که تخلفات بیشماری در این دوره صورت گرفته است که بی نظیر بوده است.مواردی متعددی قابل اثبات بوده و هست و اثبات شده است، مراجع ذی صلاح معرفی شده اند و این ها در پرونده عمل متخلفین ثبت شده است.
وی بیان کرد: همه ی ما ملزم به رعایت قانون در هر شرایطی هستیم، به جای شکستن قانون باید خود را بشکنیم، متواضعانه قانون را بپذیریم.
وی تصریح کرد: تشکر می کنیم از خویشتن داری و متانت و برخورد نجیبانه تمام کسانی که به کس دیگری رای دادند و کاندیدای مورد نظرشان رای نیاورد و اگرچه به ظاهر در این رقابت سیاسی به نتیجه مطلوبشان نرسیدند اما انصافا محترمانه و نجیبانه و مثال زدنی با این مساله کنار آمدند و به قانون و نظر شورای نگهبان تمکین کردند.
لطیفی افزود: در واقع بلوغ سیاسی زیبایی از خودشان به نمایش گذاشتند و این یکی از برگه های زرین در پرونده ی عمل این عزیزان است هرچند که ظاهرا ممکن است حق با ایشان باشد همانند امیر المومنین که به ناحق در محکمه به قانون پایبند بود.
وی عنوان کرد: امیدواریم دولت جدید در برنامه ها و خدمت به اسلام و نظام در سایه ی مقام معظم رهبری موفق باشد، آرزوی موفقیت می کنیم برای همه ی دولتمردان و عزیزانی که با تایید شورای نگهبان دولت را تصدی کردند
خطیب نماز جمعه راور گفت: همه ی آحاد جامعه اسلامی، چه آنان به رئیس جمهور منتخب رای دادند و چه ندادند، همه آن را رئیس جمهور خود می دانند، کما آنکه رئیس جمهور هم خود را رئیس جمهور همه می داند.
لطیفی در انتها تاکید کرد: توصیه ما به فعالان سیاسی و فرهنگی و مسئولین این است ، باید دست به دست هم بدهیم و به مردم این شهر خدمت کنیم که چگونه می توانیم شرایط فرهنگی و اقتصادی شهر را ارتقاء ببخشیم.

خبرنگار/میثم صالحی

انتهای پیام/



علمی و فن آوری