آمار اگر کار دولتمردان به جایی برسد که به جای رسیدگی به محرومان جامعه، طوری عمل کنند که عده ای حقوق های آنچنانی دریافت کنند، این چنین از راه امام(ره) منحرف شده ایم - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: یکشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ / ساعت ۲۱:۵۳:۲۲
  • شناسه خبر: 45805

اگر کار دولتمردان به جایی برسد که به جای رسیدگی به محرومان جامعه، طوری عمل کنند که عده ای حقوق های آنچنانی دریافت کنند، این چنین از راه امام(ره) منحرف شده ایم

سخنران مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) در راور با اشاره به اینکه اگر کار دولتمردان به جایی برسد که به جای رسیدگی به محرومان جامعه، طوری عمل کنند که عده ای حقوق های آنچنانی دریافت کنند،گفت: آیا این چنین از راه امام منحرف نشده ایم؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ حجت الاسلام رضایی در مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) که با حضور مردم ولایتمدار راور برگزار شد، گفت: امام خمینی(ره) مورد تایید اهل بیت (ع) بود و ایشان در عین قدرت الهی که خدای متعالی به او عطا کرده بود، خودش را خدمتگذار مردم می دانست و بارها فرموده بودند مردم به من خدمتگذار مردم بگویند بهتر از این است که رهبر بگویند.

وی افزود: امام(ره) همیشه در اندیشه خود مدافع مظلومان، مستضعفان و پا برهنگان بودند و خدمت به مستضعفان را بالاترین عبادت خدا می دانستد و بارها نیز از ایشان شنیده بودیم که فرموده بودند “یک موی سر این کوخ نشینان به همه کاخ ها و کاخ نشینان جهان شرف و برتری دارد”

وی بیان کرد: ای کاش فرمایشات امام را یکبار دیگر در صحیفه مبارکشان و در وصیتنامه بلند الهی و سیاسی ایشان بازخوانی کنیم تا از مسیر انقلاب منحرف نشویم و فرمایشات ایشان مثال آیات قرآن است که همیشه جاری است و ایشان این روزهای جامعه ما را می دیدند.

رضایی در ادامه به فرمایشات امام در بحث ساده زیستی اشاره کرد و گفت: امام بر این باور بودند که رئیس جمهور و وکلای مردم در مجلس از طبقه ای باشند که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس کرده و در فکر رفاه آنان باشند نه از سرمایه دارن و زمین خواران و کسانی که غرق در لذت ها و شهوات هستند که تلخی محرومیت و رنج گرسنگان و پابرهنگان را اگر هم بخواهند بر فرض محال بفهمند نمی توانند.

وی در ادامه به دو فرمایش امام (ره) “روزی که رئیس جمهور به کاخ نشینی توجه کند روز انحطاط او و اطرافیانش است” و “آن روزی که دولت و مجلسیان ما توجه به کاخ پیدا کرد، باید فاتحه دولت و ملت را بخوانیم.” اشاره کرد.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه اگر کار دولتمردان به جایی برسد که به جای رسیدگی به محرومان جامعه، طوری عمل کنند که عده ای حقوق های آنچنانی دریافت کنند،گفت: آیا این چنین از راه امام منحرف نشده ایم؟ در حالی که وقتی سخن از حقوق های نجومی می شود آن پدری که سالهاست شرمنده تامین نیازهای اولیه خانواده اش است چه به دلش می گذرد و چه حالی پیدا می کند.

وی تصریح کرد: اگر خوی اشرافی گری و تجملات در بین مسئولان پیدا شود نتیجه اش می شود میلیون ها دلار واردات غیر ضروری و این چنین است که از مسیر انقلاب منحرف می شویم. وقتی در همین ۹ ماهه گذشته ۶۱ درصد واردات خودروهای لوکس افزایش پیدا کرده و یا این همه هزینه برای واردات لوازم آرایشی و در عوض عده ای از همین مردم جامعه دل خوش به چند ریال یارانه ای هستند که به حسابشان واریز شود و قدری زندگیشان را به جلو ببرند.
رضایی افزود: آنهایی که دم از خزانه خالی می زنند، این همه ثرورت را خرج مواد غیرضروری می کنند که با این هزینه ها می شود چقدر برای جوانان اشتغال ایجاد کرد؛ ما هنوز در شهر انقلابی راور شاهد نیستیم یک کارخانه، یک شرکت یا موسسه ای که چندین جوان را مشغول به کار کند و حس امید، شور و نشاط در آنها ایجاد شود تا امیدوار به آینده شوند؛ و همیشه مسئولین می گویند پول نیست، اگر نیست پس این همه واردات از کجا می آید؟

وی همچنین با اشاره به فرمایشی از امام گفت: امروز کسانی که در صدد آن هستند دوباره شعار آزادی را احیا کنند اینها دنبال چه هستند، این مردم بیدارند، این مردم برای این انقلاب خون دادند، این مردم نمی گذارند دوباره پای مزدوران آمریکایی و انگلیسی در این کشور باز شود
این شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس و… جز اعتقادات مردم شده است و با خون، گوشت و پوست مردم عجین شده است و کسانی که می خواهند این مرگ گفتن ها را از اعتقادات مردم جدا کنند بدانند این تبرا همیشه ما نسبت به دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری