آمار مرگ, زیر آفتاب سوزان کویر - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: سه شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ / ساعت ۱۴:۳۹:۱۸
  • شناسه خبر: 45823

مرگ, زیر آفتاب سوزان کویر

دو هفته گذشته بود که خبر مرگ فجیع جوان ۳۳ ساله راوری به نام ابراهیم جلیل بیگی همه را محزون و جمع زیادی را در غم و اندوه فرو برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا; دو هفته گذشته بود که خبر مرگ فجیع جوان ۳۳ ساله راوری به نام ابراهیم جلیل بیگی همه را محزون و جمع زیادی را در غم و اندوه فرو برد.
اسماعیل، برادر این جوان در گفتگو با خبرنگار ما جزئیاتی از این حادثه را بازگو می کند.
او درباره برادرش چنین گفت: حدود ۵ سال پیش بود که برادرم در حین کار در معدن هجدک راور دچار گازگرفتگی و پس از آن از نظر روحی دچار مشکل و در نهایت دچار افسردگی می‌گردد. پس از آن پزشکان با توجه به وضعیت وی، او را بازنشسته می‌کنند و مستمری برایش در نظر می‌گیرند.
وی ادامه داد: چند سال به همین منوال گذشت تا اینکه در تاریخ نهم اردیبهشت امسال، ابراهیم با موتورش از خانه خارج می‌شود و پس از آن هرگز به خانه بازنگشت و علی‌رغم اینکه به نیروهای انتظامی و پلیس و هلال احمر و … اطلاع داده بودیم، متاسفانه خبری از او نمی‌شود. برای اینکه زودتر به نتیجه برسیم، تراکت‌هایی با عکس و نام برادرم را چاپ و در سطح شهر پخش کردیم. اما بازهم هیچ خبری نشد. جست و جوی ما و دوستان ادامه داشت تا اینکه عصر روز یک شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه به کمک اهالی منطقه لکرکوه راور، موفق شدیم موتور برادرم را در حوالی همان محل پیدا کنیم اما چون نزدیک شب بود و مشکل دید داشتیم، مجبور شدیم ادامه جست و جو را به صبح دوشنبه موکول کنیم و صبح روز بعد، با کمک اهالی که به موقعیت جغرافیایی محل آشنا بودند، موفق شدیم جسد برادرم را در حالت بسیار بد و فاجعه‌انگیزی پیدا کنیم.
اسماعیل در حالیکه اشک و گریه امانش را بریده بود، ادامه داد: توصیف آن صحنه خیلی زجرآور و دلخراش بود، از پیکر برادرم به دلیل آفتاب شدید و سوزان کویر و همچنین احتمالا حیوانات وحشی چیز زیادی باقی نمانده بود و جسد حتی غیرقابل شناسایی و حمل بود. به کمک بالگردهای هلال احمر و … که از کرمان آمده بودند، جسد را به پزشک قانونی کرمان منتقل کردیم تا اینکه شنبه ششم خرداد پزشک قانونی هویت جسد را تشخیص و جواز دفن را صادر کرد.
جلیل بیگی افزود: برادرم علاقه خاصی به گردش و سفر به اطراف و حومه راور داشت و بارها با پدرم به اطراف راور از جمله تنگل و … رفته بود. دو ماه قبل از عید مرحوم از پدرم خواست تا به منطقه لکرکوه راور بروند اما باتوجه به اینکه زمستان و هوا سرد بود، پدرم این گردش و سفر را به روزهای مناسب‌تری موکول کرده بود. آنطور که از ظواهر کار پیداست، ابراهیم روز حادثه برای گشتن به این منطقه که بیش از یک ساعت با راور فاصله دارد، می‌رود و بعلت تمام شدن بنزین موتورش، مجبور می‌شود پیاده به سمت راور برگردد ولی با توجه به گرمای شدید منطقه و بد مسیر بودن و شاید هم بدلیل هجوم حیوانات وحشی دچار حادثه می‌شود و متاسفانه جانش را از دست می‌دهد.
وی ضمن تشکر از همه دوستان و افرادی که در این زمینه تلاش کردند گفت: شاید اگر زودتر خودمان دست به کار می‌شدیم و تراکت‌های گم شدنش را خیلی قبل تر، پخش می‌کردیم، یا زنده پیدا می شد و یا حداقل به این اوضاع نمی‌افتاد.
اسماعیل جلیل بیگی در پایان ضمن گلایه از کسانی که اقدام به نشر و پخش عکس‌های نامناسب و با وضعیت بد از برادرش در شبکه‌های مجازی، کرده‌اند، از همه همشهریان و هم استانی‌های عزیز خواست تا جلوی این کار را بگیرند، چرا که ادامه این کار بعد از فوت ابراهیم، می‌تواند عواقب بد و لطمات روحی بیشتری برای خانواده آن مرحوم داشته باشد.

به قلم خبرنگار: هادی کاربخش راوری

انتهای پیام



علمی و فن آوری