آمار کندی پیشرفت پروژه دوبانده سازی محور کرمان-راور-دیهوک/ بیش از 450 میلیارد ریال اعتبار نیاز است - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: یکشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ / ساعت ۱۲:۵۸:۳۰
  • شناسه خبر: 45857

کندی پیشرفت پروژه دوبانده سازی محور کرمان-راور-دیهوک/ بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم پرداخت اعتبار روند پیشرفت پروژه دوبانده سازی محور کرمان-راور-دیهوک را با کندی مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ محمدمهدی زاهدی با بیان اینکه مطالبات پیمانکاران پروژه دوبانده سازی جاده چترود-راور و راور-دیهوک بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است، اظهار کرد: عدم پرداخت اعتبار روند پیشرفت پروژه را با کندی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث باند دوم این محور از سال ۸۵ آغاز شده و تاکنون پیشرفت کمی داشته و اعتبارات مصوب و ابلاغی بسیار ناچیز است، افزود: احداث، پیشرفت و بهره‌برداری هر مقدار از باند دوم این محور تاثیر قابل توجهی در کاهش تلفات جاده‌ای و افزایش سطح سرویس و کاهش هزینه‌های سوخت خواهد داشت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اعتبار مصوب در قانون بودجه در سال ۹۶ را کافی ندانست و تصریح کرد: بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا به پیمانکاران پرداخت شود تا پروژه به بهره‌برداری برسد.

زاهدی بیان کرد: طی مذاکرات حضوری، تلفنی و مکاتبات خطاب به رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه و شهرسازی اهمیت موضوع را تشریح کرده‌ و حتی معاون وزیر راه را به کرمان دعوت کردم و طی بازدید قرار شد اعتبار ۴۵۰ میلیاردی به پیمانکاران داده شود تا پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی با تاکید بر اهمیت این موضوع که محور کرمان به دیهوک محور ترانزیتی و شریانی خاص کریدور جنوب‌شرق به شمال و شمال‌شرق کشور است و حجم بالای سفرهای زیارتی از سمت استان‌های جنوبی موجب ترافیک محور فوق شده، تکمیل و بهره‌برداری این پروژه را مهم و اساسی عنوان کرد.

انتهای پیام/



دیدگـاه ها

علمی و فن آوری