آمار آغاز فاز اول واکسیناسیون تب برفکی دام های سنگین در راور - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: دوشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ / ساعت ۱۳:۱۹:۴۴
  • شناسه خبر: 45866

آغاز فاز اول واکسیناسیون تب برفکی دام های سنگین در راور

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان راور گفت: فاز اول واکسیناسیون و ایمن سازی علیه بیماری تب برفکی در سال ۱۳۹۶ برای ۱۵۰۰ رأس جمعیت دام سنگین در شهرستان راور انجام می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ دکتر علیرضا اسلامی گفت: همزمان با سراسر استان کرمان فاز اول واکسیناسیون تب برفکی در شهرستان راور برای دام های سنگین آغاز می شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان راور گفت: فاز اول واکسیناسیون و ایمن سازی علیه بیماری تب برفکی در سال ۱۳۹۶ برای ۱۵۰۰ رأس جمعیت دام سنگین در شهرستان راور انجام می شود.

وی با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه شهرستان راور در مسیر عبور و مرور دام از استان های خراسان جنوبی به مرکز استان کرمان قرار دارد، احتمال خرید و فروش، حمل غیرمجاز انواع دام های سبک و سنگین آلوده و ناقل ویروس تب برفکی و سایر عوامل بیماریزا وجود دارد، لذا اهمیت مایه کوبی در این شهرستان دوچندان به نظر می رسد.

اسلامی با بیان اینکه این واکسن جهت جلوگیری از بروز و شیوع بیماری کارآیی بسیار خوبی از خود نشان داده است، تصریح کرد: بیماری تب برفکی در صورت عدم پیشگیری می تواند خسارت و تلفات زیادی برای دامداران به همراه داشته باشد.

وی بیان کرد: علائم این بیماری متغیر از بروز ناگهانی، تب بالا، ایجاد زخم های متعدد در دهان و سم ها و گاهی پستان ها، عفونت ریوی و مرگ و میر تا بروز خفیف در دامهای واکسینه با بی اشتهایی خفیف و سایر علائم ملایم می باشد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان راور با اشاره به اینکه بهترین راه پیشگیری، خودداری از خرید و وارد کردن دام های فاقد مجوز حمل دامپزشکی و واکسیناسیون به موقع است، خواستار همکاری بیشتر مردم منطقه با اکیپ های واکسیناسیون این شبکه شد و از دامداران خانگی و سنتی راور خواست تا به شبکه دامپزشکی شهرستان راور جهت واکسیناسیون و سم پاشی مراجعه کنند./

انتهای پیام/



علمی و فن آوری