آمار اطلاعیه پاسگاه ویژه منابع طبیعی و آبخیزداری راور در رابطه با بروز آتش سوزی در مراتع - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: چهارشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ / ساعت ۱۴:۰۵:۱۳
  • شناسه خبر: 45951

اطلاعیه پاسگاه ویژه منابع طبیعی و آبخیزداری راور در رابطه با بروز آتش سوزی در مراتع

پاسگاه ویژه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان راور طبق اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به بارندگیهای اواخر سال گذشته و ابتدای سال جاری، رشد پوشش گیاهی در سطح اراضی مرتعی و جنگلی شهرستان به نحو چشمگیری افزایش داشته است و به دلیل فرا رسیدن فصل گرما و تابستان بخش زیادی از این پوشش خشک و مستعد حریق و آتش سوزی می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ پاسگاه ویژه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان راور طبق اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به بارندگیهای اواخر سال گذشته و ابتدای سال جاری، رشد پوشش گیاهی در سطح اراضی مرتعی و جنگلی شهرستان به نحو چشمگیری افزایش داشته است و به دلیل فرا رسیدن فصل گرما و تابستان بخش زیادی از این پوشش خشک و مستعد حریق و آتش سوزی می باشد. از آنجائیکه در صورت بروز آتش سوزی در مراتع و جنگلها بدلیل وجود شرایط مساعد همچون وجود بوته و علف خشک، وزش باد و اکسیژن کافی تا زمان رسیدن نیروهای کمکی و تجهیزات مقابله با آتش به محل حادثه سطح وسیعی از پوشش گیاهی منطقه از بین خواهد رفت و خسارات جبران ناپذیری بدنبال خواهد داشت. لذا از شما همشهریان محترم تقاضا می شود در صورت مراجعه به مناطق خوش آب و هوای شهرستان جهت گردش و تفریح نکات ذیل را مد نظر قرار دهید:

۱-از هر گونه روشن کردن آتش در نقاط با پوشش گیاهی مرتعی و جنگلی جدا خودداری نمایید.

۲-در صورت روشن نمودن آتش قبل از ترک محل از خاموش شدن آتش ایجاد شده اطمینان حاصل نمایید.

۳-مراقب آتش بازی کودکان خود باشید و نکات لازم را به آنها آموزش دهید.

۴-تا حد امکان و در صورت نیاز به روشن نمودن آتش نسبت به ساخت اجاق مناسب برای پخت و پز اقدام و اجاق احداث شده را در محل مناسب که امکان سرایت آتش به درختان و فضای اطراف وجود ندارد قرار دهید.

۵-تا حد امکان از وجود امکانات لازم (وجود آب ،بیل و بیلچه و…) در مجاورت خود به منظور مقابله با حریق احتمالی اطمینان حاصل نمایید.

۶-شهروند عزیز دقت داشته باشید لیوانها و بطریهای شکسته را جمع آوری و در زیر خاک دفن نمائید. زیرا ته لیوان و بطری شکسته در صورت قرار گرفتن در نور خورشید بصورت ذره بین عمل کرده و باعث آتش گرفتن علوفه و برگهای خشک و مواد قابل اشتعال می شود.

لازم بذکر است شماره تماس رایگان ۱۵۰۴ سامانه ارتباطی فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان و شماره تماس ۳۳۷۲۶۶۱۰ اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان راور بصورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص وقوع آتش سوزی و هر  گونه تخریب و تصرف در سطح اراضی ملی و منابع طبیعی می باشد.

پاسگاه ویژه منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان راور

انتهای پیام/



علمی و فن آوری