آمار تلف شدن 100 راس گوسفند در راور بر اثر حمله حیوان وحشی+تصاویر - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: سه شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۶ / ساعت ۱۴:۱۳:۴۹
  • شناسه خبر: 46411

تلف شدن ۱۰۰ راس گوسفند در راور بر اثر حمله حیوان وحشی+تصاویر

شب گذشته بر اثر حمله حیوان یا حیوانات وحشی به گله ای گوسفند در حوالی منطقه “سینه دیله” شهرستان راور ۱۰۰ راس گوسفند تلف شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ شب گذشته بر اثر حمله حیوان یا حیوانات وحشی به گله ای گوسفند در حوالی منطقه “سینه دیله” شهرستان راور ۱۰۰ راس گوسفند تلف شدند.
یوسف محمدی در این رابطه گفت:این اتفاق در پناهگاه حیات وحش دربند راور در منطقه حوض پنج این شهرستان رخ داده و با توجه به اینکه منطقه حوض پنج و سینه دیله در پناهگاه حیات وحش دربند قرار دارد و یکی از زیستگاههای اصلی حیوانات وحشی از جمله یوزپلنگ، پلنگ، گرگ و… می باشد و تعارضات بین حیات وحش و دام های اهالی اجتناب ناپذیر بوده، چنین اتفاقی دور از انتظار نیست.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان راور تصریح کرد: نوع و تعداد حیوان وحشی در حمله به این دامها توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست با توجه به آثار و شواهد موجود در دست بررسی می باشد که متعاقبا اعلام می گردد.
محمدی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی دامداران محترم کوشش کنند تا دام های خود را شب هنگام به مکان اصلی نگهداری که شرایط ایمنی کافی را در مقابل حمله حیوانات وحشی دارا باشد انتقال دهند.

شایان ذکر است: طبق گفته‌های صاحب گوسفندان در پی حمله حیوان یا حیوانات وحشی که در حوالی ۳۵ کیلومتری شهر راور به سمت کرمان در منطقه سینه دیله اتفاق افتاد، ۱۰۰ راس گوسفند شامل میش و بره تلف شد که بر این اساس ۵۰ راس کشته، ۳۰ راس زخمی و ۲۰ رأس گوسفند دیگر ناپدید شدند.

تصاویر ارسالی:نیکخواه

انتهای پیام/



علمی و فن آوری