آمار جلسه کمیسیون کارگری شهرستان راور در معدن همکار برگزار شد+تصاویر - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: پنج شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۶ / ساعت ۱۳:۵۰:۵۸
  • شناسه خبر: 46441

جلسه کمیسیون کارگری شهرستان راور در معدن همکار برگزار شد+تصاویر

جلسه کمیسیون کارگری شهرستان راور با حضور مسئولین شهرستان و مدیران شرکت معادن زغال سنگ روز گذشته در معدن همکار برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ جلسه کمیسیون کارگری شهرستان راور با حضور مسئولین شهرستان و مدیران شرکت معادن زغال سنگ روز گذشته در معدن همکار برگزار شد.
در ابتدا این جلسه مهندس مجیدی مدیریت معدن همکار به ارائه گزارشی از وضعیت معدن همکار پرداخت.

در ادامه میرصادقی فرماندار شهرستان راور با اشاره به نامگذاری امسال بحث اقتصاد مقاومتی را نگاه به پتانسیل ها و داشته های هر استان و شهرستان و هر منطقه دانست و یکی از این پتانسیل ها برای شهرستان راور، را معادن زغالسنگ عنوان کرد.
وی اذعان کرد: با واگذاری های اواخر سال ۹۱ مشکلات زغالسنگ مضاعف شد و مشکلات این صنعت بر کسی پوشیده نیست.
فرماندار شهرستان راور افزود: شورای کارگری در معادن باید به عنوان بازوی توانمند مدیریت حرکت کند و همواره پشتیبان مجموعه باشد و هم مدافع حقوق درست کارگر و هم مدیریت باشد و نباید یکطرفه عمل کند.
وی با اشاره به مشکلات معادن تصریح کرد: مشکلات معدن را تنها یک شخص نمی تواند حل کند و تلاش همگانی به ویژه تلاش کارگران را می طلبد و از شورای کارگری انتظار می رود مسائل و مشکلات را به مرور زمان حل کنند و پیگیر خواسته های به حق کارگران باشند.
میرصادقی افزود: کارگران باید به این باور برسند که با افزایش تولید و کاهش هزینه ها معدن خود را حفظ کنند و با اعتصاب و دست کشیدن از کار آسیب جدی به معدن و خودشان وارد می آید.
وی خاطر نشان کرد: تلاش هایی جهت گرفتن اعتباراتی از سوی بنیاد برکت صورت گرفته است تا از این طریق برخی مشکلات حل شود.
در ادامه فلاح مدیرعامل شرکت زغالسنگ گفت: پس از واگذاری ها معادن زغالسنگ هر سال با کاهش تولید روبرو بودیم و حتی در پرداخت حقوق کارگران و تامین تجهیزات دچار مشکل شدیم؛ اما این تصمیمی بود که گرفته شده و تنها راه تغییر شرایط همکاری و تلاش تک تک کارگران و مدیران است.
وی افزود: در معادن این پتانسیل وجود دارد که افزایش تولید داشته باشیم و شرط آن همدلی و تلاش است.
فلاح تصریح کرد: همه باید بدانند که دولت هیچ کمکی نمی تواند به شرکت کند، ما باید دنبال کمک های غیرمستقیم از سوی دولت باشیم، بحث ۴درصد بیمه و سوبسید از جمله مو‌اردی است که دولت میتواند به زغالسنگ کمک کند.
مدیرعامل شرکت زغالسنگ تصریح کرد: همه مسئولان شرکت تلاششان برای بهبود وضعیت کارگران است و مطالبات کارگران قطعی است و هیچ کس آن را حذف نمی کند.
وی بیان کرد: ما به ذوب آهن تعهد داریم و باید سی هزار تن زغال بدهیم تا ذوب آهن به ما پرداخت داشته باشد و همه کارگران باید با تلاش و همکاری در جهت افزایش تولید گام بردارند و چنانچه تلاش بیشتر شود وضعیت بهتری را خواهیم داشت.


انتهای پیام/



علمی و فن آوری