آمار قرارداد ایران و توتال نمونه نفوذ اقتصادی و سیاسی است/این قرارداد موافقت شورای عالی امنیت ملی را می خواهد - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: جمعه, ۱۶ تیر ۱۳۹۶ / ساعت ۱۷:۴۴:۰۲
  • شناسه خبر: 46459

قرارداد ایران و توتال نمونه نفوذ اقتصادی و سیاسی است/این قرارداد موافقت شورای عالی امنیت ملی را می خواهد

امام جمعه راور گفت: قرارداد شرکت نفت ایران و شرکت توتال موافقت شورای عالی امنیت ملی را می خواهد و از وزیر نفت سوال داریم که آیا مجوز و تاییدیه و مصوبه ای از شورای عالی امنیت ملی دارید که جهات امنیتی در این قرارداد اعمال شده باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ حجت السلام و المسلمین تویسرکانی در خطبه های این هفته نماز جمعه راور به هفته فرهنگ مالیاتی اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری سیاست های آن را ارائه داده اند بحث درآمد های مالیاتی است که باید حاصل شود البته مالیات مربوط به مشاغل گوناگون است و باید از اهلش یعنی کسانی که درآمد دارند گرفته شود.
امام جمعه راور در ادامه به قیام خونین مسجد مقدس گوهرشاد و اینکه چنین روزی به نام روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است اشاره کرد.
وی افزود: دشمن می داند وضعیت دینی مردم ایران چگونه است و از اینکه این مردم از اعتقادات دینی و مذهبی برخوردارند به طرق مختلف در صدد کمرنگ کردن این اعتقادات است که یکی از این راه ها ترویج برهنگی و بدحجابی است که بر همین اساس پوشش ما را هدف قرار داده است.
تویسرکانی تصریح کرد :اسلام با بحث آراستگی مخالف نیست اما پوشش و حجاب برای مردان و زنان باید به نحوی باشد که کرامت و شخصیت انسان حفظ شود.
وی همچنین تاکید کرد کسانی که دارای حجاب و عفاف هستند و برهنگی نداشته باشند از آرامش روحی و روانی به سبب همین حجاب و عفاف برخوردار هستند.
امام جمعه راور در ادامه به بحث نفوذ دشمنان که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده اشاره کرد و تصریح کرد: تکرار چنین موضوعی نشان دهنده اهمیت آن است و نفوذ حربه دشمن است چرا که از این نفوذ می خواهند نظام ما را تغییر دهند و مقام معظم رهبری بارها دولت و دولتمردان و خواص را متذکر شدند که مراقب باشند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان راور در ادامه به بحث سرمایه گذاری خارجی که مورد تاکید همگان هست، پرداخت و گفت: براساس مشکلات کشور همچون بیکاری، رکود و … کسی منکر جذب سرمایه خارجی نیست و طبق گفته مقام معظم رهبری ارتباط داشته باشید و از فناوری، تکنیک و علم و سرمایه دیگر کشورها استفاده کنید، اما مواظب نفوذ دشمنان باشید که قراردادهای اقتصادی که منعقد می شود نمونه ای از نفوذ می توان باشد که مراقبت می خواهد.

وی تاکید کرد: البته یکی از این قراردادها که در چند روز گذشته بین شرکت نفت با شرکت توتال فرانسوی منعقد شده است، دارای ابهامات و سوالات زیادی است چرا که وقتی در این قرارداد نگاه میکنیم میبینیم این قرارداد در بازده زمانی ۲۰ تا ۲۵ سال به طول می انجامد و همچنین سهمی که جمهوری اسلامی ایران و شرکت نفت ما برای خودش درنظر گرفته جای تامل دارد.
وی تصریح کرد: اینکه شرکت فرانسوی ۵۰ درصد چین ۳۱ درصد و ایران ۱۹ درصد سهم داشته باشند جای تامل است و این خود نشان دهنده نفوذ اقتصادی است.
تویسرکانی افزود: البته با توجه به سابقه دولت فرانسه نفوذ سیاسی هم قابل انکار نیست دولتی که مواضع سیاسی آن علیه ایران مشخص است و برای همه محرض است که مواضعی بسیار خصمانه دارد؛ در تحریم هایی که علیه ما اعمال شد در موضوع هسته ای، گروهک های تروریستی و مسائل مختلف، در هرجا که شما فکر کنید علیه جمهوری اسلامی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: عجیب است این قرارداد وقتی به امضا می رسد که روز قبل آن همایش سالانه منافقین در پاریس با هدایت دولت فرانسه برگزار می شود، منافقینی که در کارنامه سیاه خود ۱۷ هزار مظلوم را در این کشور از بین بردند و به شهادت رساندند و اتفاقا مریم رجوی سرکرده این گروهک در این همایش تمام صحبت هایش علیه جمهوری اسلامی است و اشاره می کند به فتنه سال ۸۸ و افتخار می کند که ما این فتنه را رهبری می کردیم و خواهان براندازی نظام جمهوری اسلامی هستیم.

حجت الاسلام تویسرکانی در انتها تاکید کرد: این قرارداد موافقت شورای عالی امنیت ملی را می خواهد و از وزیر نفت سوال داریم که آیا مجوز و تاییدیه و مصوبه ای از شورای عالی امنیت ملی دارید که جهات امنیتی در این قرارداد اعمال شده باشد.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری