آمار بازدید کارشناس آرتمیای شیلات ایران از منطقه گلوشور شهرستان راور+تصویر - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: چهارشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۶ / ساعت ۱۳:۱۵:۳۶
  • شناسه خبر: 46559

بازدید کارشناس آرتمیای شیلات ایران از منطقه گلوشور شهرستان راور+تصویر

کارشناس مسئول آرتمیای شیلات ایران گفت:باید از پتانسیلهای موجود در داخل کشور از جمله منبع آبی گلوشور شهرستان راور که باتوجه به شوری مناسب و سایر مزیتهای طبیعی، مناسب پرورش آرتمیای است استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ آقای طالبی کارشناس مسئول آرتمیای شیلات ایران ضمن بازدید از منطقه گلوشور شهرستان راور بیان کرد: باید تا پایان برنامه ششم توسعه نیاز کشور به تامین آرتمیای مورد نیاز فعالیتهای آبزی پروری و وابستگی برای تامین این محصول باارزش از کشورهای خارجی برطرف شود.

وی افزود:در این زمینه می بایست از پتانسیلهای موجود در داخل کشور از جمله منبع آبی گلوشور شهرستان راور که باتوجه به شوری مناسب و سایر مزیتهای طبیعی، مناسب پرورش این موجود باارزش است استفاده کرد.
طالبی ابراز امیدواری کرد با توجه به درخواست صدور مجوز تولید سیست وبیومس آرتمیا در سطح ۵۰هکتار با ظرفیت تولید ۲تن سیست و ۳۰تن بیومس توسط جناب آقای کاربخش که از اهالی محترم شهرستان راور می باشند در منطقه گلور شور بتوانیم گامی در جهت اشتغال و خودکفائی برداریم.

وی خاطر نشان کرد: آرتمیا موجودی ظریف و کوچکی از رده سخت پوستان است که زندگی در آبهای شور و بسیار شور عادت کرده و به دلیل عدم وجود جانوران شکارچی و رقبای غذایی در چنین محیط هایی با شرایط شوری آبی سازش پیدا کرده و به صورت جمعیت های بسیار انبوه رشد و تکثیر می نماید و به عنوان بهترین ماده غذایی برای پرورش انواع میگوها و بچه ماهی و ماهی های زینتی کاربرد دارد.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری