آمار ۱٢۰۰ بافنده فرش تحت نظارت کمیته امداد شهرستان راور فعالیت دارند/ پارسال ۶۸۶ تخته قالی دستباف توسط مددجویان تولید شده است - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: سه شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۶ / ساعت ۱۲:۰۴:۵۸
  • شناسه خبر: 46597

۱٢۰۰ بافنده فرش تحت نظارت کمیته امداد شهرستان راور فعالیت دارند/ پارسال ۶۸۶ تخته قالی دستباف توسط مددجویان تولید شده است

مدیر کمیته امداد شهرستان راور گفت: هزار و ۲۰۰ بافنده فرش تحت نظارت کمیته امداد شهرستان راور فعالیت دارند که ۴۸۰ نفر از این بافندگان مددجویان کمیته امداد هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ محمد مهدی ترابی نژاد با بیان اینکه فرش دستباف شهرستان راور تنها فرش گره باف در استان کرمان و از نفیس ترین فرش های دستباف در ایران و جهان است، گفت: هزار و ۲۰۰ بافنده فرش تحت نظارت کمیته امداد شهرستان راور فعالیت دارند که ۴۸۰ نفر از این بافندگان مددجویان کمیته امداد هستند.

مدیر کمیته امداد شهرستان راور تعداد دارهای فعال قالی در شهرستان راور را ۶۸۶ دار عنوان کرد و افزود: ۱۲۶ تخته فرش به متراژ ۵۹۳ متر مربع و به ارزش ۵۰۴ میلیون تومان در سه ماهه نخست امسال توسط بافندگان فرش تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان تولید شده است.

وی برگزاری دوره‌های به‌ آموزی قالی‌بافی را گامی موثر در ارتقای کیفیت تولیدات مددجویان دانست، و تصریح کرد: کمیته امداد افزایش ارزش محصولات تولیدی را با ارائه آموزش‌های پیش از اجرای طرح بهمددجویان تضمین می‌کند تا از زیان احتمالی آنان در این زمینه جلوگیری شود.

ترابی نژاد به کیفیت بالای فرش های تولید شده توسط مددجویان این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۶۸۶ تخته فرش دستباف به متراژ چهار هزار و ۴۵۹ مترمربع و به ارزش پنج میلیارد و ۷۹۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان توسط بافندگان تحت حمایت کمیته امداد راور طی پارسال تولید شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان راور افزود: در مرحله بافت فرش، استادکار ناظر طرح، ماهیانه و به صورت منظم بر روند بافت فرش نظارت می کند و پس از اتمام بافت، ضمن ارزیابی و قیمت گذاری فرش تولیدی توسط مددجو، فرش بافته شده توسط مرکز خدمات تولیدی و بازرگانی امداد خریداری و وجه آن پس از کسر وام اعطائی به حساب مددجو واریز می شود.
انتهای پیام/



علمی و فن آوری