آمار با افزایش تولید زغال و راه اندازی معادن غیرفعال می توان برای ٢هزار نفر نیروی جوان اشتغال ایجاد کرد - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: یکشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۶ / ساعت ۱۵:۵۵:۵۶
  • شناسه خبر: 46752

با افزایش تولید زغال و راه اندازی معادن غیرفعال می توان برای ٢هزار نفر نیروی جوان اشتغال ایجاد کرد

فرماندار راور در گردهمایی مدیران صنعت معدن و تجارت استان کرمان به میزبانی راور گفت: بر راه اندازی معادن زغال سنگ شهرستان تاکید کرد و گفت: با افزایش تولید زغال و راه اندازی معادن غیرفعال می توان برای حداقل ۲۰۰۰ نفر نیروی جوان اشتغال ایجاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ گردهمایی مدیران صنعت معدن و تجارت استان کرمان با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و معاونین ایشان و تعدادی از روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان های استان در محل فرمانداری راور برگزار شد.
در این جلسه سیدحسن میرصادقی بر راه اندازی معادن زغال سنگ شهرستان تاکید کرد و گفت: با افزایش تولید زغال و راه اندازی معادن غیرفعال می توان برای حداقل ۲۰۰۰ نفر نیروی جوان اشتغال ایجاد کرد.
فرماندار راور در ادامه به موانع موجود جهت راه اندازی معادن شهرستان از جمله پهنه های معادن، قرار گرفتن در محدوده محیط زیست و… اشاره و از مدیرکل صنعت، معدن و تجارت درخواست کرد که برای رفع موانع تلاش نمایند.
وی در ادامه تصریح کرد: صنعت فرش دستباف، یکی از مشهورترین هنرهای این شهرستان است که در بازارهای جهانی شهرت خاصی دارد و هنوز هم این هنر ارزشمند در سطح شهرستان فعال است و با وجود ۶۰۰۰ بافنده شناسنامه دار فرش، انجمن فرش دستباف راور راه اندازی و تاسیس شده و با ایجاد دو کارگاه فرش دستباف عتبات عالیات برای ۲۵۰ نفر شغل ایجاد شده است.
میرصادقی ضمن تقدیر از آقای حسینی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان به جهت تشکیل جلسات دوره ای مدیران صنعت، معدن و تجارت استان در هر شهرستان به مشکلات اداره صنعت، معدن و تجارت راور از جمله کمبود نیرو اشاره و خواستار حل مشکل اداره مذکور شد.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری