آمار سقوط مرد 32 ساله از کوه در حوالی روستای گوهجر/راور، شهرستانی که از نبود یک تیم امداد و نجات کوهستان رنج می برد+جزئیات - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: یکشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۶ / ساعت ۱۴:۲۱:۲۹
  • شناسه خبر: 46837

سقوط مرد ۳۲ ساله از کوه در حوالی روستای گوهجر/راور، شهرستانی که از نبود یک تیم امداد و نجات کوهستان رنج می برد+جزئیات

مرد ۳۲ ساله ای که برای جمع آوری گیاهان دارویی (انغوزه) به کوه رفته بود در اثر عدم رعایت نکات ایمنی از کوه سقوط و دچار شکستگی پا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ بر اساس اطلاعات کسب شده از اورژانس ۱۱۵ راور در ساعت ۲۰:۴۳ شب گذشته طی تماسی تلفنی اعلام سقوط از کوه یک فرد در حوالی روستای گوهجر گزارش شد.

گزارش حاکی از آن بود که مرد ۳۲ ساله ای که برای جمع آوری گیاهان دارویی (انغوزه) به کوه رفته بود در اثر عدم رعایت نکات ایمنی از کوه سقوط و دچار شکستگی پا می شود.
بلافاصله پس از اطلاع، نزدیکترین پایگاه اورژانس یعنی پایگاه جاده ای طرز به محل حادثه اعزام می شود.
محلی که مصدوم حضور داشت در ۶ کیلومتری روستای گوهجر به سمت بهاباد و طی مسیر جاده فرعی ۲۳ کیلومتری کوهستانی و سنگلاخی به سمت شهرستان کوهبنان بود.

با توجه به اینکه محل حادثه در نقطه فوق العاده صعب العبور و غیرقابل تردد با آمبولانس بود پرسنل اورژانس طرز با برداشتن تجهیزات ثابت سازی و با کمک و همکاری اهالی روستای گوهجر و فردی راهنما که به مسیر آشنا بود به وسیله نیسان پیکاپ شخصی به نزدیکی محل رفته و با پیمودن ۳ کیلومتر مسیر پیاده در ساعت ۲۲:۳۴ بر بالین مصدوم که شخص هوشیار و دچار شکستگی بسته پا در ناحیه ساق و مچ بود رسیدند.

پس از ارزیابی و ثابت سازی اندام آسیب دیده مصدوم به وسیله لانگ بک در ساعت ۱:۰۲ بامداد به آمبولانس منتقل و پس از انجام اقدامات لازم به بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) انتقال داده شد.
لازم به ذکر است:طی تماس اپراتور اورژانس راور با هلال احمر شهرستان، متاسفانه به دلیل نبود تیم کوهستان، امکان همکاری از طرف هلال احمر فراهم نشد.
اما با توجه به اتفاق افتادن حادثه ای مشابه در چند روز گذشته در معدن آب بید راور که به دلیل نبود تیم کوهستان، پرسنل اورژانس برای جابجایی مصدوم ساعت ها در محل حادثه حضور داشته و پس از اعزام یک تیم کوهستان از مرکز استان انتقال مصدوم از منطقه صعب العبور انجام شد؛ میطلبد مسئولین هلال احمر استان و شهرستان یک تیم کوهستان به همراه تجهیزات لازم را برای چنین مواقعی آماده کنند تا در حوادث این چنینی که هر از چندگاهی شاهد آن در شهرستان هستیم به کمک همشهریان بشتابد.

خبر مرتبط

حادثه کارگری در معدن منطقه آب بید راور/کارگر مصدوم پس از ۵ساعت به بیمارستان منتقل شد+تصاویر(۱۷عکس)

انتهای پیام/

 



علمی و فن آوری