آمار آخرین وضعیت طرح های بنیاد برکت در راور، زمان گازرسانی به منطقه خورند و بخش کوهساران و وضعیت معادن سرب و روی شهرستان+تصاویر - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: سه شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ / ساعت ۱۶:۰۴:۴۳
  • شناسه خبر: 47038

آخرین وضعیت طرح های بنیاد برکت در راور، زمان گازرسانی به منطقه خورند و بخش کوهساران و وضعیت معادن سرب و روی شهرستان+تصاویر

همزمان با ۱۷ مردادماه سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی نشست اصحاب رسانه با فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی راور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ همزمان با ۱۷ مردادماه سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی نشست اصحاب رسانه با فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی راور برگزار شد.
در این مراسم فرماندار راور ضمن تبریک این روز به خبرنگاران شهرستان راور تصریح کرد: خبرنگاری شغلی است که قلم نقش اساسی در آن دارد و قلم اسلحه خبرنگار است.
سیدحسن میرصادقی عنوان کرد:خبرنگار آینه ای است که آنچه در جامعه اتفاق می افتد را بدون هیچ کم و زیادی مخابره می کند و مشکلات و خوبی را با هم بیان می کند و اگر خبرنگار در کار خود صداقت داشته باشد مردم او را بیشتر قبول دارند.
وی گفت: نقش خبرنگاران بسیار مهم است چون پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند و خبرنگاران می توانند باعث پیشرفت و توسعه منطقه شوند چراکه مسئولین می توانند از مشکلات سطح شهرستان باخبر شوند.
وی در ادامه گزارشی از وضعیت شهرستان ارائه داد و گفت: اکنون فصل کار، تلاش و سازندگی است و اگر می خواهیم توسعه و پیشرفت کنیم باید مردم هم خواهان پیشرفت باشند.
فرماندار راور در راستای بحث اقتصاد مقادمتی در شهرستان راور گفت:تا پایان سال فاز اول کارخانه نورد فولاد شهرستان راه اندازی می شود و آگهی استخدام نیروی انسانی این کارخانه نیز منتشر شده است.
وی همچنین از آغاز فعالیت معادن سرب و روی طرز و آب بید خبر داد و گفت:مشکلات معدن سرب و روی خورند نیز حل شده و قرار است پس توافقات صورت گرفته مبنی بر ایجاد کارخانه فرآوری سرب و روی در راور این معدن نیز فعالیت خود را آغاز کند.
میرصادقی با بیان اقدامات بنیاد برکت در شهرستان راور عنوان کرد:در بحث تولید برق از طریق انرژی خورشیدی بر روی بام خانه های شهروندان برای هزار نفر توسط بنیاد وام هایی در نظر گرفته شده که می تواند برای شهروندان درآمد زایی پایداری داشته باشد.
وی همچنین دیگر طرح بنیاد برکت در راور را اشتغال زایی برای ۸۰۰ نفر از طریق پرورش مرغ تخم گذار عنوان کرد.
فرماندار راور در ادامه از گاز رسانی به روستاهای منطقه خورند در بخش مرکزی راور تا دهه فجر امسال خبر داد و گفت: برای مناطقی از بخش کوهساران نیز تا پایان سال گازرسانی انجام می شود.
وی همچنین از پیگیری های صورت گرفته توسط استانداری کرمان جهت راه اندازی کارخانه لاستیک خودرو در شهرستان راور خبر داد.

سیدحسن میرصادقی همچنین در رابطه با مشکلات دوبانده شدن جاده چترود-راور-دیهوک گفت: در هفته دولت ۲۰ کیلومتر از این محور به بهره برداری می رسد و تا پایان امسال در کل ۸۰ کیلومتری از این محور دوبانده می شود.

در انتهای این نشست نیز از خبرنگاران شهرستان با اهدای هدایایی توسط فرماندار راور تقدیر شد.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری