آمار رکود اقتصادی و بیکاری به وضعیت خطرناکی رسیده اند/لزوم توجه دولتمردان و مسئولان به جاده راور_مشهد - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: جمعه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ / ساعت ۱۶:۱۷:۴۹
  • شناسه خبر: 47078

رکود اقتصادی و بیکاری به وضعیت خطرناکی رسیده اند/لزوم توجه دولتمردان و مسئولان به جاده راور_مشهد

امام جمعه راور گفت: در رابطه با معیشت مردم دو مشکل اساسی در کشور وجود دارد که یکی رکود اقتصادی و دیگری بحث بیکاری است که به وضعیت خطرناکی رسیده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ حجت السلام و المسلمین علی تویسرکانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته راور با بیان اینکه اسراف، زیاده روی و نداشتن قناعت موجب فقر می شود به روایاتی از معصومین(ع) در بحث قناعت پرداخت و گفت: قناعت انسان را بی نیاز می کند و کسی که در زندگی خود از قناعت برخوردار باشد از شیرین ترین، بهترین و زیباترین زندگی برخوردار است.
امام جمعه راور در خطبه دوم به مراسم تحلیف رئیس جمهور و تفاوت این مراسم با سال های گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه آمریکا درصدد ایران هراسی و انزوای ایران اسلامی است حضور بیش از ۱۰۰ هیئت از کشور های مختلف در این مراسم نشان دهنده عزت و اقتدار ایران اسلامی است.
وی همچنین به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با جهت گیری هایی که ایشان برای دولت تبیین کرده اند، اشاره و تصریح کرد: اولین جهت گیری مورد تاکید مقام معظم رهبری پرداختن به مشکلات و معیشت مردم است.
وی افزود: در رابطه با معیشت مردم دو مشکل اساسی در کشور وجود دارد که یکی رکود اقتصادی و دیگری بحث بیکاری است که به وضعیت خطرناکی رسیده اند.
تویسرکانی عنوان کرد: علیرغم کارهایی که در دولت یازدهم صورت گرفته است اما فقر و نابرابری در جامعه وجود دارد و این شایسته جامعه اسلامی نیست و مستلزم سرمایه گذاری در بخش های مختلف و دستیابی به فناوری های جدید است.
وی دومین جهت گیری مقام معظم رهبری برای دولت را تعامل گسترده با ملت و دولت ها مطرح کرد و گفت: تعاملی مورد قبول است که عزت و اقتدار کشور را حفظ کند و جهت گیری سوم نیز ایستادگی همراه با صلابت و اقتدار در مقابل سلطه طلبان است.
امام جمعه راور همچنین به مناسبت پیش رو ۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک اشاره کرد و گفت: با حمایت از صنایع کوچک و متوسط می تواند رکود و معضل بیکاری را برطرف کرد و بر اساس درخواست مسئولان شهرستان از بنیاد برکت که به عنوان معین محرومیت زدایی در شهرستان راور است درصدد ایجاد صنایع کوچک هستیم البته این مورد نیازمند حمایت مردم شهرستان است تا مطالبه جدی در این خصوص داشته باشند و شاهد رونق کسب و کار در شهرستان باشیم.
وی همچنین به ۲۶ مرداد سالروز آغاز بازگشت اولین گروه از آزادگان به کشور اشاره کرد و گفت: جنگ آزمایش بزرگی برای ملت ایران بود و آزادگان در این آزمون سخت حضور داشتند و با عزت و اقتدار دوران اسارت را سپری کردند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان راور در ادامه با بیان اینکه بعضی از مشکلات در شهرستان راور وجود دارد و انتظار مردم این است که بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرند، عنوان کرد: یکی از امتیازات راور این است که باب الرضا است چرا که در مسیر تردد زائران علی ابن موسی الرضا قرار دارد اما متاسفانه حوادث و تصادفانی در مسیر راور اتفاق می افتد که گاها نیز منجر به کشته شدن هموطنانمان می شود که یکی از عوامل موثر در حوادث، جاده است، جاده ای که بر اساس قول مسئولان و وزیرانی که به استان سفر کرده بودند تا پایان سال ۹۵ قرار بود ۷۰ کیلومتر آن دوبانده و تحویل داده شود ولی متاسفانه تحقق نیافت.
وی افزود:چرا به این جاده و این همه زائری که در این کویر لوت با این وضع جاده در تردد هستند توجه ویژه ای نمی شود و انتظار است به صورت جدی اعتبارات لازم به این جاده تخصیص داده شود و مردم منتظر خبرهای خوشی در این رابطه هستند.
انتهای پیام

 



علمی و فن آوری