آمار ذبح دام های قربانی در کشتارگاه مانع از شیوع بیماری ها می شود/3 اکیپ سیار و ثابت بر روند ذبح دام ها نظارت می کنند - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: پنج شنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۶ / ساعت ۱۴:۲۱:۵۶
  • شناسه خبر: 47350

ذبح دام های قربانی در کشتارگاه مانع از شیوع بیماری ها می شود/۳ اکیپ سیار و ثابت بر روند ذبح دام ها نظارت می کنند

سرپرست شبکه دامپزشکی راور گفت: به منظور حفظ سلامت شهروندان محترم در روز عید سعید قربان شبکه دامپزشکی راور با تشکیل دو اکیپ سیار در سطح شهر، یک اکیپ ثابت مستقر در محل شبکه دامپزشکی و استقرار بازرسان بهداشتی در کشتارگاه دام بر روند ذبح دام ها نظارت می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ دکتر علیرضا اسلامی در رابطه با اقدامات شبکه دامپزشکی شهرستان راور به مناسبت عید قربان گفت:با توجه به ضرورت کنترل و نظارت بهداشتی بر ذبح دام های قربانی و افزایش سطح بهداشت عمومی جامعه اکیپ های نظارتی و بازرسی این شبکه، نظارت بهداشتی بر ذبح دام های قربانی در این روز مبارک را به عهده دارند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان راور افزود: به منظور حفظ سلامت شهروندان محترم در روز عید سعید قربان شبکه دامپزشکی راور با تشکیل دو اکیپ سیار در سطح شهر، یک اکیپ ثابت مستقر در محل شبکه دامپزشکی و استقرار بازرسان بهداشتی در کشتارگاه دام بر روند ذبح دام ها نظارت می کنند.

وی تصریح کرد: کشتارگاه دام شهرستان نیز در روز عید از ساعت ۷ صبح لغایت ۱۳ بعدازظهر به منظور ذبح دام های قربانی باز می باشد و بازرسان بهداشتی این شبکه نیز آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان می باشند.

اسلامی تاکید کرد: با توجه به مشاهده چند مورد بیماری تب کریمه کنگو در کشور، گوشت باید ۲۴ ساعت دوره پیش سرد را طی کند و در دمای یخچال نگه داری شود و از آنجاییکه جگر بیشتر در معرض آلودگی است، جگر نیز باید پس از نگه داری در یخچال، مصرف شود و در صورت استفاده سریع، باید کاملا مغز پخت شود و از مصرف نیم پز به شدت خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان مستقر در این شبکه در روز عید قربان از طریق تلفن ۳۳۷۲۲۶۳۸ آماده پاسخگویی به مردم هستند و همشهریان می‌توانند طی مراجعه و یا درخواست بازدید از سلامت دام طی بازرسی قبل و بعد از کشتار اطمینان حاصل کنند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان راور در انتها عنوان کرد: خودداری مردم از کشتار دام های قربانی خارج از کانال نظارتی دامپزشکی و همچنین همکاری آنها با دامپزشکی و اطلاع رسانی موارد مشکوک بسیار کارساز خواهد بود.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری