آمار شهروندان، زمان ورود حجاج از ذبح دام در معابر خودداری کنند - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: دوشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ / ساعت ۱۰:۴۴:۱۵
  • شناسه خبر: 47581

شهروندان، زمان ورود حجاج از ذبح دام در معابر خودداری کنند

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان راور گفت:به شهروندان توصیه می کنیم قبل از ذبح دام قربانی در بازگشت حجاج هماهنگی لازم را با شبکه دامپزشکی شهرستان به عمل آورند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ دکتر علیرضا اسلامی با اشاره به اینکه در آستانه ورود حجاج سرزمین وحی الهی به شهرستان هستیم، بیان کرد: یکی از مخاطرات ذبح دام قربانی در معابر عمومی و خارج از کشتارگاه درگیری احتمالی با بیماری های مشترک از جمله تب خون ریزی دهنده کریمه کنگو، تب مالت، کیست هیداتید و غیره می باشد؛ لذا به همشهریان توصیه می شود قبل از ذبح دام قربانی در جلوی حاجیان هماهنگی لازم را با شبکه دامپزشکی شهرستان انجام دهند.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان راور با بیان این نکته که بیماری تب کریمه کنگو به راحتی از دامی که مبتلا بوده از طریق خون و جگر آن قابل انتقال است افزود: بهتر است گوشت قربانی به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف شود همچنین ویروس عامل بیماری در جگر حدود ۴۰ روز باقی می ماند بنابراین از خوردن جگر نیم پخته و خام و همچنین ذبح دام در مکان هایی غیر از کشتارگاه های مجاز جدا خودداری کنند.
وی ادامه داد: کارشناسان مستقر در این شبکه از طریق تلفن ۳۳۷۲۲۶۳۸ آماده پاسخگویی به مردم هستند و همشهریان می توانند طی مراجعه و یا درخواست بازدید از سلامت دام قربانی طی بازرسی قبل و بعد از کشتار اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری