آمار راور شهرستان بدون مرکز معاینه فنی خودرو و مشکلات بوجود آمده برای شهروندان - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: چهارشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ / ساعت ۲۲:۱۵:۱۹
  • شناسه خبر: 47624

راور شهرستان بدون مرکز معاینه فنی خودرو و مشکلات بوجود آمده برای شهروندان

نبود مرکز معاینه فنی خودرو در شهرستان راور باعث شده شهروندان برای دریافت کارت معاینه فنی به شهرستان های همجوار همچون زرند و کرمان مراجعه کنند که این کار علاوه به هزینه رفت و آمد و اتلاف وقت شهروندان، امکان بروز حوادث جاده ای را نیز برای آنها به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ بر طبق اطلاع رسانی های صورت گرفته توسط پلیس راهور ناجا از اول شهریورماه ٩۶ کلیه خودروهای سبک و سنگین که معاینه فنی معتبر نداشته باشند هر ۲۴ ساعت مبلغ ۵۰ هزار تومان جریمه خواهند شد و این جریمه به صورت خودکار برای خودرو ثبت می‌شود.
این در حالی است که متاسفانه شهرستان راور با توجه به جمعیت ۴۳ هزار نفری و همچنین روزانه گذر خودروهای زیاد از آن که اغلب آنها زائرین علی ابن موسی الرضا(ع) هستند فاقد مرکز معاینه فنی خودرو است.
از این رو شهروندان راوری برای دریافت کارت معاینه فنی باید به شهرستان های همجوار همچون زرند و کرمان مراجعه کنند که این کار علاوه به هزینه رفت و آمد و اتلاف وقت شهروندان امکان بروز حوادث جاده ای را نیز برای آنها به دنبال دارد.
اما در این رابطه یکی از شهروندان طی ارتباط با کاروانسرا می گوید بنده برای دریافت معاینه فنی خود مجبور شدم یک روز مرخصی بگیرم و فاصله ۸۵ کیلومتری تا شهرستان زرند را طی کنم.

یکی دیگر از شهروندان می گوید من در آژانس کار میکنم و برای معاینه فنی مجبور شدم فاصله ۱۳۰ کیلومتری کرمان را طی کنم که این رفت و آمد هزینه کار شبانه روزی یک هفته من در آژانس را به هدر داد. هرچند که هزینه خود معاینه فنی در برابر هزینه رفت و آمد و اتلاف وقت و… هزینه اندکی است.
یکی دیگر از شهروندان می گویند من در ایام عید به مرکز معاینه فنی زرند مراجعه کردم و صبح زود خود را به آنجا رساندم در حالی که تا ساعت ۱۲ظهر آنجا معطل بودم تا نوبتم شد در صورتی که اگر معاینه فنی خودرو در راور بود این چنین وقتم به هدر نمی رفت.
یکی دیگر از شهروندان در ارتباط با کاروانسرا می گوید با توجه به نزدیکی مسیر، ۸۵ کیلومتری زرند را انتخاب کردم اما در این مرکز پس از تست های انجام شده توسط دستگاه های موجود، خودروی ام را از نظر فنی تایید نکردند و من ملزم به برطرف کردن نواقص خودروی خود شدم که با توجه به اینکه بنده خود تعمیرکار مجرب در راور داشتم مجبور شدم خودرویم را در زرند تعمیر کنم که علاوه بر دغدغه برای پیدا کردن یک تعمیرکار مطمئن، وقت زیادی از من گرفته شد…
لذا با توجه به صحبت های همشهریانمان در ارتباط ایشان با کاروانسرا، و اینکه طبق اطلاعات کسب شده افرادی متقاضی ایجاد یک مرکز معاینه فنی در راور هستند، میطلبد مسئولان تمهیدات و همکاری لازم با بخش خصوصی را داشته باشند تا در سریعترین زمان ممکن یک مرکز معاینه فنی در راور راه اندازی شود.
انتهای پیام/



علمی و فن آوری