آمار زلزله 5 ریشتری، هجدک در شهرستان راور را لرزاند/تاکنون 7 پس لرزه این منطقه را لرزانده است +تصاویر - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: چهارشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ / ساعت ۱۲:۴۱:۰۴
  • شناسه خبر: 47671

زلزله ۵ ریشتری، هجدک در شهرستان راور را لرزاند/تاکنون ۷ پس لرزه این منطقه را لرزانده است +تصاویر

زلزله ای به بزرگی ۵ ریشتر در ساعت ۰۴:۳۸:۱۴ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین حوالی هجدک در بخش کوهساران راور را لرزاند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ زلزله ای به بزرگی ۵ ریشتر در ساعت ۰۴:۳۸:۱۴ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین حوالی هجدک در بخش کوهساران راور را لرزاند.


شدت این زلزله به حدی بود که در شهرهای راور و کرمان نیز احساس شد.

در همان دقایق اولیه بر اساس ارتباط تلفنی کاروانسرا با مظفری بخشدار بخش کوهساران راور که در همان لحظه در هجدک حضور داشتند، وی اعلام کرد: خوشبختانه این زلزله خسارت جانی نداشته ولی شدت آن باعث رعب و وحشت مردم شده است.

در ادامه مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان نیز با بیان اینکه بلافاصله دو تیم امدادی به منطقه هجدک اعزام شده است گفت: جای نگرانی نیست و تاکنون هیچ خسارتی گزارش نشده است.

فرماندار راور نیز پس از این حادثه گفت:با توجه به زلزله ۵ ریشتری بامداد امروز در منطقه هجدک، چهار معدن اشکلی، هجدک، معدن روباز باب نیزو و اسدآباد به صورت فعال و نیمه فعال فعالیت خود را آغاز کرده اند و به افرادی که در معادن کار می کنند هشدارهای لازم داده شده است.

پس از این زلزله ۵ریشتری، تاکنون ۷ پس لرزه به ترتیب به بزرگی٢.٢، ٣.۱، ٢.٢، ٣.٣ ،٢.٨، ۲٫۸ و ۲٫۵ ریشتر این منطقه را لرزانده است.

این زلزله خوشبختانه خسارت جانی نداشت اما موجب تخریب برخی خانه های خشت و گلی و چند رشته قنات در برخی روستاهای بخش کوهساران شد.


انتهای پیام/



علمی و فن آوری