آمار بیش از 7 هزار راس دام علیه تب مالت در راور ایمن سازی شدند - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۶ / ساعت ۱۳:۲۴:۲۳
  • شناسه خبر: 47683

بیش از ۷ هزار راس دام علیه تب مالت در راور ایمن سازی شدند

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان راور از ایمن سازی بیش از ۷۳۰۰ راس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب مالت در شهرستان راور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ دکتر علیرضا اسلامی از ایمن سازی بیش از ۷۳۰۰ راس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب مالت در شهرستان راور خبر داد.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان راور با اعلام این خبر افزود: به منظور پوشش دادن کامل جمعیت دامی شهرستان و جلوگیری از انتقال بیماری توسط دام‌ها به جمعیت انسانی این طرح با برنامه‌ریزی کامل و رعایت تمام اصول در قالب اکیپ های دامپزشکی در سطح شهرستان راور انجام شد و با اجرای طرح واکسیناسیون بروسلوز (تب مالت)، حدود ۱۰۵۰ راس گاو بالغ و ۳۵۰ راس گوساله ماده ۴ تا ۱۲ ماهه و ۶ هزار راس بره و بزغاله ماده ۳ تا ۸ ماهه علیه بیماری تب مالت واکسینه شدند.

وی تصریح کرد: در طول مدت شش ماهه اول امسال با انجام عملیات خونگیری در مقاطع زمانی مختلف و انجام تست های غربالگری در آزمایشگاه هیچگونه موردی از بیماری بروسلوز در جمعیت دامی شهرستان مشاهده نشده است و شیوع بیماری به صفر رسیده است.
اسلامی در پایان بیماری تب مالت را یکی از مهمترین بیماری های مشترک بین انسان و دام قلمداد کرد که در صورت مبتلا شدن انسان عوارضی نظیر تورم مفاصل، تب، سردرد و درمان بسیار سخت و دردناکی به همراه دارد و در دام نیز به جز سقط جنین، تقریبا علائم دیگری ندارد.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری