آمار طرح هر مسجد یک حقوقدان در شهرستان راور اجرایی شد - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: چهارشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۶ / ساعت ۱۱:۱۷:۱۴
  • شناسه خبر: 47831

طرح هر مسجد یک حقوقدان در شهرستان راور اجرایی شد

مدیر کانون بسیج حقوقدانان شهرستان راور از اجرایی شدن طرح هر مسجد یک حقوقدان در شهرستان راور با همکاری و حضور رئیس دادگستری و دادستان محترم شهرستان راور در راستای بیانات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در مسجد حضرت ابوالفضل روستای ده علی شهرستان راور، خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ محسن نوروزعلی از اجرایی شدن طرح هر مسجد یک حقوقدان در شهرستان راور با همکاری و حضور رئیس دادگستری و دادستان محترم شهرستان راور در راستای بیانات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در مسجد حضرت ابوالفضل روستای ده علی شهرستان راور، خبر داد و گفت: امیدواریم با این طرح میزان آگاهی حقوقی شهروندان افزایش یابد.
مدیر کانون بسیج حقوقدانان شهرستان راور بیان کرد: یکی از وظایف مهم کانون بسیج حقوقدانان بحث توسعه فرهنگ حقوقی و بالابردن سطح آگاهی حقوقی جامعه و آشنایی شهروندان با حقوق شخصی و اجتماعی است که این فرهنگ عامه بوده و باید هر روز گسترش یابد، همچنین با توجه به اینکه فرهنگ و سبک زندگی‌ها تا حدودی در جامعه تغییر و به سمت فرهنگ غربی رفته است، بحث توسعه فرهنگ حقوقی برای بهبود وضعیت می‌تواند موثر و کمک باشد، بنابراین طبق توافق صورت گرفته با بسیج محلات شهرستان راور این طرح در حال اجرا می باشد.
وی در ادامه گفت:با این توافق درخواست دادیم تا از ظرفیت روحانیون نیز در این طرح استفاده شود چراکه این قشر اثرگذار بوده و مردم بیشتر به آنها اعتماد دارند.
نوروزعلی تصریح کرد: با این توافق می توانیم در هر مسجد یک حقوقدان داشته باشیم تا مسائل حقوقی پیگیری شود، البته این امر با همکاری واحد فرهنگی دادگستری راور و بسیج محلات حقوقدانان شهرستان راور در برخی از مساجد صورت گرفته است.
مدیر کانون بسیج حقوقدانان شهرستان راور با بیان اینکه به نظر می‌‌رسد که این اقدام هر مسجد یک حقوقدان در ۸۰ درصد مساجد شهرستان تحت پوشش قرار گیرد، گفت: از دیگر مواردی که باید مطرح کنیم این است که جهت موثر واقع شدن این طرح در سطح جامعه نیاز به همیاری و همکاری هئیت امناء مساجد شهرستان راور داریم و این آمادگی را داریم با درخواست هئیت امناء مساجد این طرح به صورت اثرگذار اجرایی شود.
وی در ادامه خطاب به دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های حقوق و فقه حقوق و مشاوره اظهار کرد: چنانچه تمایل داشته باشند با کانون بسیج حقوقدانان دادگستری راور همکاری کنند می توانند با عضویت در این کانون ما هر چه بیشتر در این امر یاری نمایند.
در پایان مدیر کانون بسیج حقوقدانان شهرستان راور از همکاری و همراهی بی دریغ رئیس محترم دادگستری شهرستان راور و دادستان محترم شهرستان راور و فرمانده محترم ناحیه مقاومت بسیج شهرستان راور در اجرای این طرح تشکر و قدردانی کرد.


انتهای پیام/



علمی و فن آوری