آمار گوشه ای از زندگینامه حقوقدان بسیجی، شهید محمد نوروززاده راوری+تصاویر - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: پنج شنبه, ۶ مهر ۱۳۹۶ / ساعت ۱۲:۳۶:۳۴
  • شناسه خبر: 47839

گوشه ای از زندگینامه حقوقدان بسیجی، شهید محمد نوروززاده راوری+تصاویر

به مناسبت هفته دفاع مقدس آنچه که در ادامه از نظر شما گذر می کند گوشه ای از زندگینامه حقوقدان بسیجی شهید محمد نوروز زاده راوری است که به همت برادر شهید و بسیج حقوقدانان شهرستان راور گردآوری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ به مناسبت هفته دفاع مقدس آنچه که در ادامه از نظر شما گذر می کند گوشه ای از زندگینامه حقوقدان بسیجی شهید محمد نوروز زاده راوری است که به همت برادر شهید و بسیج حقوقدانان شهرستان راور گردآوری شده است.

شهید محمد نوروززاده راوری در سال ۱۳۱۸ در خانواده ای مذهبی بدنیا آمد. تحصیلات ابتدائی را در راور و ۳ سال از دوران دبیرستان را در شهر کرمان سپری کرد.
در سال ۱۳۲۸ در دانشسرای کشاورزی کرمان قبول شد و پس از ۲ سال فارغ التحصیل و در دبستانی در روستای ابارق شهر بم مشغول به تدریس شد. سپس در مدرسه بهمنیار شهرستان بم به شغل آموزگاری پرداخت و یکی دو سال هم به عنوان رئیس دبستان مشغول خدمت بود. در این مدت با گروه های تئاتر شهرستان نیز فعالانه همکاری میکرد.
پس از مدتی در کنکور شرکت کرده و در دانشکده ی حقوق تازه تاسیس دانشگاه تهران قبول شد. پس از فارغ التحصیلی حدود سال ۱۳۴۹ به عنوان دادیار در دادگستری شهرستان خرم آباد استان لرستان مشغول خدمت گردید.
وی برای تشکیل خانواده با دختر خاله خود در تهران ازدواج کرد که ثمره این ازدواج نیز ۲ پسر و یک دختر است.
سپس سال ۱۳۵۲ به عنوان رئیس دادگاه شهربابک و بعدا طی سالهای ۱۳۵۵ تا ۱۳۵۷ به عنوان رئیس دادگاه رفسنجان مشغول بکار بود.
پس از پیروزی انقلاب مدتی در دادگاه انقلاب اسلامی رفسنجان خدمت کرد و سپس در سال ۱۳۵۸ به عنوان رئیس دادگستری شهرستان بم معرفی گردید.
در مدت خدمت در شهرستان بم دو مرتبه داوطلبانه از طریق بسیج شهرستان بم به جبهه اعزام شد. سرانجام در فروردین ماه ۱۳۶۱ در عملیات فتح المبین مفقود الاثر گردید.
پس از مفقود شدن وی، از طرق مختلف پیگیریهای لازم توسط خانواده ی وی صورت گرفت اما نتیجه ای نداشت. شایعات قوی وجود داشت که ایشان را در اردوگاه های اسرا در عراق مشاهده کرده اند. در اظهار مشابهی گفته اند که فرزند یکی از کارمندان دادگاه رفسنجان در نامه ای که به خانواده اش فرستاده مرقوم داشته که رئیس سابق دادگاه رفسنجان در اینجا اسیر است و پس از کنترل نامه ی ارسالی توسط ماموران عراقی، نامبرده را شناسایی و به اردوگاه منافقین در عراق تحویل می دهند. ولی تلاشهای انجام شده در جهت صحت اظهارات فوق نتیجه ای نداد.
به گفته برادر شهید پس از پیگیری های فراوان در رابطه با وضعیت این شهید سرانجام سنگ قبری نمادین در گلزار شهدا کرمان بنام ایشان ایجاد شد.


انتهای پیام/



علمی و فن آوری