آمار راور ظرفیت راه اندازی نیروگاه های زغالی را دارد/به دنبال ایجاد مجموعه کارخانه های تولید دارو در راور هستیم - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۶ / ساعت ۰۹:۳۹:۵۱
  • شناسه خبر: 48318

راور ظرفیت راه اندازی نیروگاه های زغالی را دارد/به دنبال ایجاد مجموعه کارخانه های تولید دارو در راور هستیم

پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور پینشهاد ایجاد مجموعه کارخانه‌های تولید دارو را در شهرستان راور مطرح کرد و بیان کرد: در جنوب‌شرق کشور هیچ کارخانه تولید دارو نداریم و عمده تولید داروی انسانی و دامی در مرکز صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ محمدرضا پورابراهیمی یکشنبه شب در همایش مدیران، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی شهرستان راور با اشاره به حضور ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به عنوان معین اقتصادی شهرستان راور اظهار کرد: مجموعه ستاد فرمان را به عنوان یک عقبه فعالیت‌های اقتصادی می‌دانیم و در کمیسیون اقتصادی مجلس آنچه را برای کمک به این مجموعه لازم باشد، انجام می‌دهیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدیدی که به همراه مدیر گروه سرمایه‌گذاری تدبیر از مجموعه زغال‌سنگ و … در شهرستان راور داشتند، عنوان کرد: چند فعالیت اقتصادی امکان‌پذیر برای شهرستان راور تعریف کردیم که می‌توانند به عنوان یکی از طرح‌های با مزیت اقتصادی اجرا شوند و در کنار آن ایجاد اشتغال را در منطقه عملیاتی کنند.

پورابراهیمی ادامه داد: نخستین پیشنهاد ما برای سرمایه‌گذاری گروه توسعه اقتصادی تدبیر در منطقه شهرستان راور، ایجاد ظرفیت بزرگ نیروگاهی با خوراک زغال‌سنگ است.

وی افزود: شهرستان راور در کنار دو شهرستان کوهبنان و زرند بزرگترین معادن زغال استان کرمان را دارند، اما به دلایل مختلف صنعت زغال ما نتوانسته هدف‌گذاری در سال‌های گذشته خود را محقق کند.

ظرفیت شهرستان راور در راه‌اندازی نیروگاه‌های زغالی

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: معادن متعدد زغال‌سنگ در منطقه راور وجود دارد که می‌توانند به سرمایه‌گذاری در حوزه نیروگاهی که نیاز کشور نیز هست، کمک کنند و از سوی دیگر مشکلات زغال را برطرف کنیم.

وی ابراز داشت: بخشی از مشکلات صنعت زغال‌سنگ، انحصاری بودن خرید زغال توسط شرکت ذوب‌آهن است که به یکی از چالش‌ها بدل شده و به هر قیمت و روشی که مایل باشند پرداخت می‌کنند.

پورابراهیمی اظهار داشت: مطالعه برای ایجاد نیروگاه‌های ۱۰۰ مگاواتی یا بالاتر در منطقه راور با خوراک زغال‌سنگ را می‌توان انجام داد، ضمن اینکه در سفری که سال قبل به همراه استاندار کرمان به چین داشتیم، برای ایجاد نیروگاه زغالی صحبت شد و روزهای پایانی مطالعاتی خود را طی می‌کند.

توان اجرای طرح‌های توسعه‌ای فولاد در راور

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش اولیه سرمایه‌گذار چینی این است که این طرح توجیه اقتصادی دارد و می‌تواند تحول اساسی در صنعت زغال ما ایجاد کند.

پورابراهیمی پینشهاد ایجاد مجموعه کارخانه‌های تولید دارو را مطرح کرد و بیان داشت: در جنوب‌شرق کشور هیچ کارخانه تولید دارو نداریم و عمده تولید داروی انسانی و دامی در مرکز صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مقدمات ایجاد شرکت‌های دارویی را با دو بخش انجام دادیم، تصریح کرد: هلال‌احمر اعلام آمادگی داشته تا با ظرفیت سرمایه‌گذاری که در بخش زیادی از موقوفات در اختیار دارد، این کار را انجام دهد.

پورابرهیمی بیان داشت: داروسازها و داروخانه‌دار‌ها نیز شرکت سرمایه‌گذاری در حوزه دارو تشکیل و اعلام آمادگی برای راه‌اندازی کارخانه تولید دارو دادند، ضمن اینکه بیمارستان‌های بخش خصوصی ما نیز مشارکت می‌کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به ظرفیت‌های معدنی شهرستان راور اشاره داشت و ادامه داد: این شهرستان پهنه‌های معدنی قابل توجهی دارد که به دلایل متعدد استفاده از این ظرفیت کامل نشده که یکی از آنها ثبت‌ها و محدوده‌های حفاظت شده محیط زیست است.

وی افزود: در حوزه فعالیت‌های فولادی نیز شهرستان‌ راور توان اجرای طرح‌های توسعه‌ای در این بخش را دارد و در حوزه کشاورزی هم می‌توان به کشت‌های جایگزین و ایجاد گلخانه‌ها توجه کرد.

برجام نشان داد که نیم‌نگاهی هم به خارج از کشور نباید داشت

پورابراهیمی ابراز داشت: ما راهی غیر از تحقق فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی نداریم، موضوع برجام به خوبی نشان که اگر تاکنون نیم‌نگاهی هم به خارج از کشور داشتیم، باید متوقف شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی مثلثی را علیه جمهوری اسلامی در منطقه تشکیل داده‌اند و هر جریانی که می‌خواهند شکل می‌دهند.

وی ادامه داد: حرکت آمریکا نشان می‌دهد که با اصل نظام و ارزش‌های ما مخالف هستند، لذا با اتکا به توانمندی درونی در اقتصاد باید حرکت کنیم، راه حل بسیاری از مشکلات اقتصادی ما در درون است.

پورابراهیمی با اشاره به اقدام استاندار کرمان در زمینه حضور معین‌های اقتصادی در استان گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) می‌تواند منشا تحولات اقتصادی در منطقه راور باشد و مجلس، مدیران و ائمه جمعه آماده‌اند تا تمام تلاش خود را برای توسعه این منطقه داشته باشند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها راه برون‌رفت از مشکلات است، تعاملات اقتصادی با دنیا را ادامه می‌دهیم، اما اتکا به خارج از کشور را نخواهیم داشت.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری