آمار لزوم احتساب ضریب سنوات مشاغل سخت برای کارگران معادن زغال‌سنگ - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: پنج شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۶ / ساعت ۱۴:۴۴:۵۱
  • شناسه خبر: 48362

لزوم احتساب ضریب سنوات مشاغل سخت برای کارگران معادن زغال‌سنگ

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درخواست شده تا ضمن رسیدگی به مشکلات کارگران معادن زغال‌سنگ برای احتساب ضریب سنوات مشاغل سخت افراد شاغل نیز کمک لازم صورت گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ محمد مهدی زاهدی گفت: طی نامه‌ای از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درخواست شده تا ضمن رسیدگی به مشکلات کارگران معادن زغال‌سنگ برای احتساب ضریب سنوات مشاغل سخت افراد شاغل نیز کمک لازم صورت گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: ضریب سنوات مشاغل سخت به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تعلق می‌گیرد درحالی‌که اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای برای یکی از افراد شاغل بیفتد، فرد از هیچ کمک و مزایایی برخوردار نخواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر حادثه غیرمترقبه‌ای برای افراد شاغل خدای ناکرده پیشامد کند و موجب فوت فرد شود خانواده معدن‌کار مطمئناً بدون حضور نان‌آور خانواده در مضیقه و تنگنا قرار خواهند گرفت و با توجه به اینکه کارگر معدن سختی‌های زیادی را متحمل شده اما خانواده او از دسترنجش بهره‌ای نمی‌برند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از کار افتادگی نیروی کار نیز به‌دلیل بروز حادثه ناگهانی زندگی خانواده او را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و این می‌طلبد که سازمان تامین اجتماعی کمک کند تا مزایای مشاغل سخت برای افراد شاغل نیز محاسبه و لحاظ شود.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری