آمار اعطای وام به خانوارهای زلزله زده روستایی و شهری استان کرمان - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: یکشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۶ / ساعت ۲۲:۵۸:۲۰
  • شناسه خبر: 48660

اعطای وام به خانوارهای زلزله زده روستایی و شهری استان کرمان

رییس سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان گفت: برای هر واحد شهری ۴۰ میلیون تومان با کارمزد ۵ درصد و برای هر واحد روستایی ۳۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد اختصاص می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ رییس سازمان مدیریت بحران کشور امشب در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان گفت: برای هر واحد شهری ۴۰ میلیون تومان با کارمزد ۵ درصد و برای هر واحد روستایی ۳۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد اختصاص می یابد.
اسماعیل نجار همچنین از اعطای ۶ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۲ میلیون تومان معیشتی به زلزله زدگان راور و کرمان خبر داد و افزود سیمان ساخت و ساز واحد های مسکونی را نیز بنیاد مستضعفان عهده دار شده است
وی گفت: برای جبران خسارت به دامها نیز تسهیلات ۶۰۰ هزار تومانی برای صاحبان دامهای سبک و ۴ میلیون تومان برای دامهای سنگین در نظر گرفته شده است.
رییس ستاد مدیریت بحران کشور گفت: آمار منازل تخریبی ناشی از زلزله در مرحله اول هزار و ۵۰۰ واحد اعلام شده و بررسی دقیقتر در این زمینه ادامه دارد.
در ادامه رزم حسینی استاندار کرمان هم با ارائه گزارشی درباره ۶۵۴ کشته بر اثر زلزله سال ۸۳ در زرند و راور گفت: با نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در زلزله اخیر تلفات جانی به صفر رسید.
وی اختصاص ده میلیارد تومان اعتبار را برای مهار و کنترل سیل در استان کرمان خواستار شد و از سپاه و ارتش برای اعلام آمادگی وکمک در این زمینه تشکر کرد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم با تاکید بر اینکه استان کرمان کانون زلزله است افزود: تامین برخی زیرساخت ها از جمله ارتباطات در زمان بروز حوادث باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
محمدرضا پور ابراهیمی گفت: ۱۵۰ چشمه قنات در زمین لرزه اخیر آسیب دیده و زندگی و معیشت روستائیان به این قناتها بستگی دارد که باید برای احیای آنها تصمیم گیری لازم در اسرع وقت انجام شود.
انتهای پیام/



علمی و فن آوری