آمار کمک بنیاد برکت به رفع مشکلات کارگاه های بافت فرش عتبات عالیات در راور - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: دوشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۶ / ساعت ۱۰:۲۵:۱۱
  • شناسه خبر: 48784

کمک بنیاد برکت به رفع مشکلات کارگاه های بافت فرش عتبات عالیات در راور

جلسه بررسی وضعیت فرش دستباف شهرستان و کارگاه های فرش عتبات عالیات راور در اداره کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) با حضور جعفری قائم مقام بنیاد برکت (معین اقتصادی شهرستان راور)، صابری سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در استان کرمان و میرصادقی فرماندار راور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ جلسه بررسی وضعیت فرش دستباف شهرستان و کارگاه های فرش عتبات عالیات راور در اداره کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) با حضور جعفری قائم مقام بنیاد برکت (معین اقتصادی شهرستان راور)، صابری سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در استان کرمان و میرصادقی فرماندار راور برگزار شد.

در این جلسه فرماندار راور گفت: یکی از پتانسیل های شهرستان راور فرش دستباف است که هنوز پس از سال ها این هنر دستی در شهرستان زنده و فعال است و کار بافت فرش عتبات عالیات در شهرستان با مقدار ۱۰ هزار متر مربع در حال انجام است و در دو کارگاه این کار صورت می گیرد و با توجه به نیاز مکان های مقدس به این هنر دستی و حتی بافت فرش صحن های مطهر حرم رضوی در کنار فرش عتبات عالیات با همکاری بنیاد برکت و آستان قدس رضوی می توان زمینه اشتغال افراد بیشتری را فراهم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در راستای بافت فرش برای عتبات عالیات دو کارگاه در راور ایجاد و برای ۲۵۰ نفر شغل ایجاد شد که متاسفانه در ادامه کار با مشکلاتی از جمله نقدینگی و نبود بافنده برخورد کردیم که امیدواریم با کمک بنیاد برکت و سایر مسئولین بتوانیم دوباره کارگاه ها را فعال کنیم.

در ادامه جعفری قائم مقام بنیاد برکت (معین اقتصادی شهرستان راور) برای ایجاد اشتغال خصوصاً در زمینه فرش اعلام آمادگی و قول مساعد داد.

همچنین صابری سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در استان کرمان گفت: شهرستان راور به دلیل وضعیت آب و هوای منطقه در ۳ محور می تواند اشتغالزا و درآمد زا باشد که نمونه بارز آن را فرش دستباف، پرورش شتر و سنگ های معدنی می توان بر شمرد که در دو مورد فرش و پرورش شتر مقدمات کار و بستر کار آماده و فراهم است که می توان با اعطای تسهیلات و هدایت افراد در این زمینه ایجاد اشتغال کرد.
وی در ادامه بیان کرد: با توجه به شوری آب در منطقه و افت محصول پسته در اراضی آستان قدس در شهر راور، باید به فکر سرمایه گذاری جدید در منطقه بود که با مطالعات انجام شده در شهرستان، برای شروع کار با پرورش ۱۵۰ نفر شتر در منطقه شروع به کار می کنیم و در آینده این تعداد را افزایش خواهیم داد.
در ادامه جعفری قائم مقام بنیاد برکت نیز گفت: با توجه به سوابق و تجربه کاری مردم شهرستان در بافت فرش دستباف و همچنین علاقه مندی افراد به بافت اینگونه فرش ها، می توان با طرح مطالعاتی و بازاریابی در خصوص خرید و تهیه مواد اولیه، نقش مهمی در رونق این کار ایجاد کرد و حتی می توان از نقش های دیگر مناطق با نوع بافت شهرستان راور طراحی کرد تا بدست بافندگان راوری بافته شود.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری