آمار بحث منابع مالی برای بازسازی واحدهای آسیب دیده شهرستان راور حل شده است و مردم باید پای کار بیایند/آوار برداری واحد های آسیب دیده از الزامات کار است و باید حتما انجام شود - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: پنج شنبه, ۷ دی ۱۳۹۶ / ساعت ۱۵:۳۲:۵۸
  • شناسه خبر: 48890

بحث منابع مالی برای بازسازی واحدهای آسیب دیده شهرستان راور حل شده است و مردم باید پای کار بیایند/آوار برداری واحد های آسیب دیده از الزامات کار است و باید حتما انجام شود

جلسه ستاد بازسازی واحدهای آسیب دیده بخش مرکزی و بخش کوهساران راور متاثر از زلزله هجدک،با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان و جمعی از مسئولین در راور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور؛جلسه ستاد بازسازی واحدهای آسیب دیده بخش مرکزی و بخش کوهساران راور متاثر از زلزله هجدک، با حضور میرصادقی فرماندار، سلطانی نژاد مدیر کل بنیاد مسکن استان و جمعی از مدیران بنیادمسکن استان و شهرستان راور و همچنین تعدادی از مدیران ادارات و روسای بانکهای شهرستان راور در محل سالن جلسات فرمانداری راور برگزار شد.
میرصادقی فرماندار راور گفت: با پیگیرهای انجام شده اعتبار خوبی برای بازسازی خانه های شهری و روستای از سوی دولت اخذ شده است. که باید همه مسئولین و دست اندرکاران شهرستان همت کرده و مردم را جهت استفاده از این اعتبارات ترغیب و مقدمات کار از جمله اخذ پروانه و دریافت تسهیلات را آسان نمایند.
در ادامه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان نیز از آغاز بازسازی واحد های آسیب دیده زلزله ۱۰آذر ماه شهر راور و بخش کوهساران راور خبرداد و گفت: بازسازی واحد های آسیب دیده سال ۱۳۸۳ راور از درخشان ترین بازسازی ها در استان بود.
وی با بیان اینکه باید اراده قوی در مجموعه شهرستان باشد، تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت های خوبی در مجموعه شهرستان راور وجود دارد که در گذشته نداشتیم.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان عنوان کرد: استان کرمان از لحاظ بازسازی در کشور جزو برترین استان ها است.
سلطانی نژاد افزود: بحث منابع مالی برای بازسازی حل شده است و تنها مشکلی که وجود دارد جذب منابع از طرف مردم است که مردم باید پای کار بیایند.
وی خاطر نشان کرد: برای حدود ۵هزار واحد باید تسهیلات ساخت و کمک بلاعوض جذب شود که از این تعداد سه هزار واحد شهری و یک هزار و ۶۲۰ واحد روستایی هستند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان تاکید کرد: آوار برداری واحد های آسیب دیده از الزامات کار است و باید حتما انجام شود تا فضای کارشناسی ایجاد شود.
وی بیان کرد: به هر واحد مسکونی در شهر راور ۴۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره ۵ درصد به همراه ۶ میلیون تومان کمک بلاعوض و به هر واحد مسکن روستایی ۳۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره ۴درصد به همراه ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض تعلق می گیرد.
سلطانی نژاد در ادامه عنوان کرد: متقاضیان جهت تشکیل پرونده به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان راور مراجعه نمایند.
دراین جلسه مصوب شد در شهرستان راور دو ستاد بازسازی،که یک ستاد مرکزی در شهر راور به مدیریت مهندس عسکری در بنیاد مسکن شهرستان و شعبه دیگر در منطقه کوهساران به مدیریت آقای مهندس بنام راه اندازی شود.
همچنین در این جلسه مقرر شد متقاضیان دریافت تسهیلات توسط ستاد بازسازی به شهرداری معرفی و مراحل اخذ پروانه طی شود و نظام مهندسی نیز جهت تسریع نسبت به تهیه چند نمونه نقشه اقدام و سریعتر پروانه ها صادر گردد، همچنین وی خواستار همکاری بیشتر بانکها جهت انعقاد قرارداد تسهیلات شد.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری