آمار 14 مجتمع فرهنگی کرمان آماده بهره‌برداری است - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ / ساعت ۰۲:۴۰:۱۵
  • شناسه خبر: 818

۱۴ مجتمع فرهنگی کرمان آماده بهره‌برداری است

پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا به نقل از فارس: مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان‌ گفت: ۱۴ مجتمع فرهنگی در سطح استان کرمان احداث و آماده بهره‌برداری است.  حجت‌الاسلام ‌مهدی عرب‌پور‌ ظهر امروز به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی‌ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر تعداد روحانیان استان کرمان با احتساب روحانیان طرح هجرت، روحانیان […]

پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا به نقل از فارس: مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان‌ گفت: ۱۴ مجتمع فرهنگی در سطح استان کرمان احداث و آماده بهره‌برداری است.

خبرگزاری فارس: 14 مجتمع فرهنگی کرمان آماده بهره‌برداری است

 حجت‌الاسلام ‌مهدی عرب‌پور‌ ظهر امروز به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی‌ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر تعداد روحانیان استان کرمان با احتساب روحانیان طرح هجرت، روحانیان مستقر و ائمه جماعات به یک هزار و ۲۰۰ نفر نمی‌رسد.

وی با ضروری دانستن فعالیت حوزه‌های علمیه در زمینه افزایش تعداد روحانیان‌ عنوان کرد: در حال حاضر در سطح استان کرمان به ازای هر ۲ هزار نفر یک روحانی وجود دارد.

عرب‌پور گفت: در استان کرمان به ازای هر ۵۰۰ نفر یک روحانی باید حضور داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی از زمان آغاز فعالیت خود تا‌کنون‌ تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور به لحاظ مصالح کشوری با فراز و نشیب‌هایی در امر تبلیغات روبه‌رو بوده است.

عرب‌پور با اشاره به نقش سازمان تبلغیات اسلامی در دوران دفاع مقدس و حضور روحانیان و مبلغان در جبهه‌ها افزود: این روحانیان و مبلغان فعالیت‌های بسیاری نیز در پشت جبهه‌ها داشتند.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان ‌بیان کرد: امروز تبلیغات در سطح جهان بخشی از فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و حتی در فعالیت‌های نظامی است. 

عرب‌پور با اشاره به فعالیت‌ها و رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی‌ گفت: ساماندهی هیئت‌های مذهبی، ساماندهی آموزش‌های با خدمت روحانیان و استقرار آنها در مناطق پرجمعیت از برنامه‌های این سازمان در سال گذشته بوده است.

وی افزود: در حال حاضر در سطح استان کرمان ۲ هزار و ۵۰۰ هیئت مذهبی وجود دارد که این سازمان تاکنون برنامه‌های متعددی برای ساماندهی آنان داشته است.

عرب‌پور خاطرنشان کرد: این سازمان با ساماندهی تشکل‌های مردمی و با پشتیبانی از آنها توانسته بخشی از فعالیت‌های تبلیغات اسلامی را در بین مردم گسترش دهد.

وی با بیان اینکه وضعیت بودجه و امکانات استانی این سازمان مطلوب نیست‌، گفت: معتقدیم کرمان به عنوان استان گسترده از نظر جغرافیایی همان‌گونه که به بهداشت و درمان نیاز دارد به مبلغ و روحانی و همچنین دفاتر تبلیغات اسلامی نیز نیازمند است.

عرب‌پور عنوان کرد: از میان ۲۳ شهرستان استان کرمان، اداره کل تبلیغات اسلامی در ۱۴ شهرستان دارای دفتر است.

وی ابراز داشت: این اداره کل ۳۳ فعالیت را از محل بودجه‌های استانی و همچنین ۳۶ فعالیت را از محل اعتبارات ارتقا‌ی شاخص‌ها در سال گذشته انجام داده است.

عرب‌پور بیان داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در سال گذشته برنامه‌هایی مانند حمایت از تشکل‌های دینی، برگزاری جشنواره پرتال مساجد، فعالیت‌های تبلیغاتی در حوزه مجازی و تبیان، حمایت از برگزاری مراسم‌ها، برنامه‌هایی در زمینه استحکام خانواده و آموزش اقشار تاثیر‌گذار‌ اجرا کرده است.

وی در زمینه انجام فعالیت‌های عمرانی از سوی این اداره کل گفت: تا‌کنون ۳۵۰ خانه عالم در روستاهای استان کرمان ساخته شده است.

عرب‌پور افزود: همچنین ۱۴ مجتمع فرهنگی در سطح استان احداث و آماده بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته این اداره کل در زمینه فعالیت‌های فرهنگی حدود ۳ میلیارد تومان از محل بودجه‌های استانی، متمرکز و ارتقای شاخص‌ها هزینه کرده است.

عرب‌پور ابراز داشت: همچنین این اداره کل در زمینه تملک نیز در سال گذشته ۲ میلیارد تومان نیز هزینه کرده است.



علمی و فن آوری