آمار چشم‌ها و آسمان برای گمنامان زمینی و نامداران آسمانی گریستند - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: پنج شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۱ / ساعت ۰۰:۳۳:۵۸
  • شناسه خبر: 921

چشم‌ها و آسمان برای گمنامان زمینی و نامداران آسمانی گریستند

پیکر پاک و مطهر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس در دانشگاه عباسپور به خاک سپرده شدند. ● گزارش تصویری مرتبط ——————————- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مراسم تشییع پیکر پاک ۲ شهید گمنام دفاع مقدس ساعت ۱۶ امروز (چهارشنبه) با حضور دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم از مقابل مسجد الزهرا(س) حکیمیه […]

پیکر پاک و مطهر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس در دانشگاه عباسپور به خاک سپرده شدند.

خبرگزاری فارس: چشم‌ها و آسمان برای گمنامان زمینی و نامداران آسمانی گریستند
گزارش تصویری مرتبط

——————————-

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مراسم تشییع پیکر پاک ۲ شهید گمنام دفاع مقدس ساعت ۱۶ امروز (چهارشنبه) با حضور دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم از مقابل مسجد الزهرا(س) حکیمیه آغاز شد.

 

این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و در ادامه مداحان اهل بیت به مدیح سرایی و نوحه خوانی پرداختند.

 

* تصاویر چمران در دست تشییع‌کنندگان

 

تشییع کنندگان ضمن در دست داشتن تصاویری از شهید مصطفی چمران و سایر سرداران شهید ۸ سال دفاع مقدس، شعر “کجایید ای شهیدان خدایی” را همخوانی ‌کردند؛ همچنین تشییع کنندگان پرچم‌های “یاحسین”، “یا زهرا” و “یا قائم آل محمد” را در دست داشتند.

 

براساس این گزارش، پیکر پاک و مطهر این شهیدان تا دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور) تشییع شد و در آنجا حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بر پیکر این ۲ شهید نماز اقامه کرد.

 

* چشم‌ها و آسمان برای گمنامان زمینی و نامداران آسمانی گریستند

 

در اثنای برگزاری مراسم تشییع، باران شروع به باریدن کرد و تشییع کنندگان ادامه مراسم را زیر بارش باران برگزار کردند.

 

* افضلیان: وظیفه دانشجویان جهاد علمی است

 

در این مراسم، افضلیان رئیس دانشگاه شهید عباسپور با حضور در میان تشییع کنندگان، ضمن خیر مقدم به آنها گفت که جهاد امروزی دانشجویان، جهاد در عرصه علم و دانش و تلاش در این راستا است.

 

* انتقاد پناهیان از بی‌تفاوتی نسبت به انقلاب‌های منطقه

 

همچنین حجت‌الاسلام احمد پناهیان هم با حضور در این مراسم، ضمن اشاره به انقلاب‌ در کشورهای منطقه، از بی‌تفاوتی نسبت به این انقلاب‌ها گلایه کرد.

 

وی که درباره احساس مسئولیت درباره این انقلاب‌ها سخن می‌گفت، بر لزوم تحرک بیشتر مسلمانان در این باره تاکید کرد.

 

پناهیان در ادامه سخنان خود به تدفین شهدا در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: نباید در دانشگاه‌ها بقیع درست کرد؛ یعنی نباید شهدا را تدفین کرد و هر کس به دنبال کرد خود برود بلکه  باید پس از تدفین هم به سراغ شهیدان آمد. 

 

وی دانشجویان را خطاب سخنان خود قرار داد و به آنها گفت که پس از برگزاری مراسم تدفین هم به سراغ شهیدان بیایید و از آنها یاری بجویید.

 

پناهیان مجددا به انقلاب در کشورهای منطقه اشاره کرد و در همین باره تصریح کرد: امروز در این کشورهای جنایات متععدی در حق شیعیان و مسلمانان صورت می‌گیرد اما ما در قبال این جنایات چه می‌کنیم؟

 

وی اضافه کرد: ما تا انقلاب در کشورهای منطقه را به قیام امام زمان(عج) متصل نکنیم، آرام نخواهیم نشست.

 

پناهیان به مذاکرات ایران با ۱+۵ هم اشاره کرد و رفتارهای اشتون را نوعی دهن کجی به ایران دانست.

 

* ۱+۵ لقمه جویده شده توسط صهیونیست‌ها را به ما تحول داد

 

وی ادامه داد: ۱+۵ لقمه جویده شده توسط صهیونیست‌ها را به ما تحول داد و می گویند غنی سازی را متوقف کرده و فردو را تعطیل کنید که ما به مدد شهیدان مقابل آنها کوتاه نخواهیم آمد.

 

* گمنامان والفجر ۸ در دانشگاه شهید عباسپور آرام گرفتند

 

پس از سخنان پناهیان، پیکر پاک و مطهر این شهید گمنام که از شهدای عملیات والفجر ۸ بوده و به تازگی از منطقه عملیاتی فاو تفحص شدند، مقابل مسجد این دانشگاه به خاک سپرده شدند.

 

یکی از این شهیدان ۱۸ و دیگری ۲۲ ساله بود.

 



علمی و فن آوری